کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تروریست‌های طالبان سیستم اسلامی می‌خواهند

30 خرداد 1400 ساعت 16:55


گروه بین الملل: تروریست‌های طالبان در بیانیه‌ای با اعلام اینکه به مذاکرات صلح پایبند هستند گفتند: یک "سیستم اسلامی واقعی" در افغانستان می‌خواهد که مقرراتی را برای حقوق زنان مطابق با سنت‌های فرهنگی و قوانین دینی وضع کند.
 این بیانیه در بحبوحه روند کند مذاکرات این گروه و نمایندگان دولت افغانستان در قطر و در شرایطی که خشونت در سراسر این کشور به شکلی چشمگیر در آستانه خروج نیروهای خارجی تا یازده سپتامبر افزایش یافته است، منتشر میشود.مقامها نسبت به وقوع بن بست در مذاکرات هشدار داده و گفته‌اند که طالبان هنوز یک پیشنهاد صلح مکتوب که به عنوان نقطه آغازین مذاکرات حقیقی مورد استفاده قرار بگیرد، ارائه نداده‌اند. ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی تروریست‌های طالبان در بیانیه‌ای گفت: ما متوجه شده‌ایم که جهان و افغان‌ها، درباره شکل سیستمی که بعد از خروج نیروهای خارجی تشکیل میشود، سوالات و پرسش‌هایی دارند. این مسائل به نحوی بهتر حین مذاکرات در دوحه مورد رسیدگی قرار میگیرد.او گفت: یک سیستم اسلامی حقیقی، بهترین وسیله برای حل تمام مسائل افغان‌هاست. مشارکت فعال ما در این مذاکرات و حمایت از ما آشکارا نشانه این است که ما به حل مسائل از طریق درک متقابل باور داریم.به گفته او، زنان و اقلیت‌ها تحت حفاظت قرار گرفته و دیپلماتها و اعضای گروه‌های مردم نهاد میتوانند در امنیت کار کنند.
این عضو ارشد طالبان با وعده اینکه اماکنی برای اشتغال و آموزش زنان فراهم میشود، افزود: ما این را به عنوان یک تعهد به عهده می‌گیریم که همه حقوق شهروندان کشورمان، چه زن و چه مرد را با توجه به قوانین دین با شکوه اسلام و سنت‌های اصیل جامعه افغانستان تأمین کنیم.سخنگوی طالبان به سوالات رویترز در زمینه برنامه‌هایشان پاسخی نداد. براساس تحلیل اطلاعاتی آمریکا در ماه مه، چنانچه طالبان به قدرت برسد، بیشتر پیشرفتی که در حوزه حقوق زنان رخ داده است، کنار می‌رود.


 


کد مطلب: 278846

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278846/تروریست-های-طالبان-سیستم-اسلامی-می-خواهند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir