کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار درباره تشدید بحران کرونا در برزیل

30 خرداد 1400 ساعت 17:25


گروه جامعه: با عبور آمار قربانیان کروناویروس در برزیل از ۵۰۰ هزار نفر، کارشناسان در مورد تشدید بحران کووید-۱۹ در این کشور هشدار دادند.شمار قربانیان شیوع کروناویروس در برزیل اکنون از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته و کارشناسان هشدار داده اند که خودداری دولت در حمایت از دستورالعمل های رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تاخیر در واکسیناسیون می تواند بحران همه گیری را در این کشور وخیم تر سازد.

تنها ۱۱ درصد از مردم برزیل به طور کامل در برابر این بیماری واکسینه شده اند و متخصصان اپیدمیولوژی هشدار داده اند با فرارسیدن فصل زمستان در نیمکره جنوبی و جریان یافتن سویه های جدید ویروس حتی در صورت واکسیناسیون، امکان افزایش موارد فوتی وجود دارد.آمارهای وزارت بهداشت برزیل که روز گذشته (شنبه) منتشر شد حاکیست ۵۰۰ هزار و ۸۰۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده و تاکنون ۱۷ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند. طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین ۲۰۰۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیماری کووید-۱۹ همچنان با پیامدهای فاجعه باری در منطقه آمریکای لاتین همراه است و به گفته کارشناسان، تلفات بیماری در برزیل نسبت به دیگر کشورهای این منطقه بسیار بالاتر است.


کد مطلب: 278863

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278863/هشدار-درباره-تشدید-بحران-کرونا-برزیل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir