به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۷۸۸۹۷

کلاهبرداری ۳۰میلیاردی آقازاده قلابی

کلاهبرداری ۳۰میلیاردی آقازاده قلابی
گروه حوادث: مرد شیاد خودش را آقازاده یا مأمور امنیتی معرفی می‌کرد و با این ترفند از طلافروشی‌ها و فروشندگان لوازم خانگی کلاهبرداری می‌کرد. هرچند او توانست با این ترفند 30میلیارد ریال کلاهبرداری کند اما سرانجام توسط پلیس امنیت به دام افتاد.

اوایل خرداد‌ماه امسال بود که گزارش‌هایی به پلیس امنیت عمومی تهران رسید که از کلاهبرداری‌های گسترده یک آقازاده قلابی حکایت داشت. اظهارات شاکیان نشان می‌داد مردی با معرفی خود به‌عنوان فرزند مقامات کشوری یا مأموران امنیتی از مغازه‌داران کلاهبرداری می‌کند. در این شرایط بود که رسیدگی به این پرونده از سوی پلیس در دستور کار قرار گرفت.

در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد که متهم شرکتی جعلی راه‌اندازی کرده و به مراکز فروش لوازم خانگی یا طلافروشی می‌رود و با معرفی کردن خود به‌عنوان نیروهای امنیتی یا فرزند مقامات کشوری از مغازه داران خرید می‌کند و به آنها چک‌های بی‌محل می‌دهد. با ادامه تحقیقات مأموران به اطلاعات دقیق‌تری از این متهم دست یافتند و چند روز بعد مخفیگاه او را در حوالی یوسف‌آباد شناسایی کرده و او را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

بازجویی از متهم نشان می‌داد که او هیچ ارتباطی با مقامات کشوری یا مأموران امنیتی ندارد و با این ترفند دست‌کم 2مغازه دار را فریب داده و از آنان حدود 30میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است. سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با اعلام جزئیات این پرونده گفت: تا‌کنون 2‌شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش‌ها برای دستگیری سایر افرادی که با متهم اصلی در ارتباط هستند ادامه دارد.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: کلاهبرداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها