به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۷۸۹۵
در ديدار اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات

هاشمی: ترسوها از سانسور استفاده می کنند

گروه سياسي:​ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد به مذاکره‌کنندگان کشورمان، گفت: با این حرف، اصولگراها باید اعتماد کنند و بیخودی بهانه نگیرند.
هاشمی: ترسوها از سانسور استفاده می کنند
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، اطلاع‌رساني و رشد آگاهي مردم را رسالت پيامبران و همه انسانهاي عاقل دانست و اظهار کرد: در دنياي معاصر هيچ سدّي نمي‌تواند جلوي آگاهي مردم را بگيرد و تلاش براي بي‌خبر نگه داشتن مردم بيهوده است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به قوانين و مصرحات قانون اساسي گفت: آزادي رسانه‌ها در حد قانون اساسي هيچ صدمه‌اي به كشور نمي‌رساند.

ايشان با اشاره به جايگاه عقل در دين مبين اسلام و تأكيد آن به عنوان پيامبر باطني، نگاه فقهاي شيعي، مخصوصاً شيخ مرتضي انصاري را بسيار مهم خواند كه آنچه عقل حكم مي‌كند، شرع نيز حكم مي‌نمايد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان سير تاريخي جناياتي كه افراطيون در جوامع اسلامي از صدر تاكنون ‌كرده‌اند، گفت: تعصبات كوركورانه جنايات ضد بشري را در تاريخ تكرار مي‌كند و كشتن مخالفان سليقه را حلال مي‌پندارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان گوشه‌هايي از صبوري‌هاي پيامبر اسلام و بزرگاني چون مالك اشتر، مخصوصاً در مقابل توهين‌كنندگان، گفت: اگر مبنا دين باشد، بايد سعه‌صدر داشته باشيم، چون بردباري از خصوصيات بزرگان دين اسلام است. ايشان با بيان نگاه قرآن در تفاوت ايمان واقعي و تسليم شدن، گفت: با زور و فشار نمي‌توانيم عقل كسي را هدايت كنيم وهيچ كس با زور مومن نمي‌شود و يا دين خود را از دست نمي‌دهد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دفاع از آزادي مطبوعات را امري ذاتي براي همه انسانها دانست و گفت: كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند، از سانسور در رسانه‌هاي استفاده مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مصاديق انحرافات افراطيون به حركت‌هاي مردمي سالهاي اخير در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: افراط، بيداري اسلامي را به روز سياه كشانده و جوامع را از سكوت قبرستاني دوران استبداد به هياهوي قبرستاني رسانده كه كشت و كشتار دائمي مردم است. در آغاز اين ديدار آقايان مظفر، صفايي، سحرخيز و خانم مفيدي به عنوان اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، ضمن ارائه گزارش از اوضاع رسانه‌هاي كشور، به بيان ديدگاههاي خويش براي تعميق آزادي قلم در جامعه پرداختند.

ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۸:۳۳
هاشمی و آزادی بیان، خدا رو شکر اصلاحات پیروز شد (198256)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۱
هاشمی همیشه از آزادی بیان دفاع کرده (198272)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۱۴
دقیقا یعنی چی هاشمی و ازادی بیان (198322)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۴۶
خیلیا توو خبر قبلی که مربوط به اقای هاشمی بود وقتی کسی میگفت درود بر هاشمی خیلیا جبهه میگرفتن که چرا این حرفو میزنید.اما در جواب چرایی این کار بگم ایشون یکی از بزرگان اصلاحات هستن حالا شاید خیلی بگن ایشون جزو کارگزاران هستن ولی کارگزاران هم جزوی از اصلاح طلبان هستن.رابطه ی ایشون با اقای خاتمی همیشه گرم و بر اساس احترام متقابل بوده که این نشون از نزدیکی افکار این دوتا داره که حتی اقای خاتمی تو ایام انتخابات اقای هاشمی رو مناسب ترین فرد برای ریاست جمهوری میدونست. (198331)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۵۰
در ادامه نظر قبلم باید بگم که در مورد گرونی و وضیعت فرهنگی زمان ایشون شراید اون دوره رو هم باید در نظر گرفت.کشوری پس از 8 سال جنگ و از بین رفتن تمامی کارخونه ها و بسترهای رشد باید کاری میشد که دوباره کشور به رونق میوفتاد که اتفاقا همینطورم شد و اقای خاتمی همیشه یکی از دلایل موفقیت دولتش رو بستر سازی دولت اقای هاشمی میدونست.در مورد فرهنگی هم گفتم که وضیعت هر زمان فرق میکنه مثلا خوده اقای خاتمی هم اون زمان وزیر ارشاد بود و نظرات الانشون با اون موقع صد در صد فرق میکنه. (198332)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۹:۰۵
درود برهاشمی خیلی زیبا گفتی (198268)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۸
درود بر هاشمی
خیلی عزیزی هاشمی (198277)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۹:۲۶
آیت الله هاشمی شما تاج سر همه مایی.
راه شما جزء پیروزی هیچ راه دیگری برای ما نیست (198283)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۹:۴۷
خيلي خوبه كه ديدگاه آقاي هاشمي عوض شده لااقل در موضع كلامي،در دوران ايشون روزنامه هاي زيادي بسته شد و عبدي به اتهام توهين به رييس جمهور در دولت ايشون بازداشت شد.......... (198295)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۰:۲۱
تا چند سال شاید توانست ملت ها را ساکت کرد ولی تا ابد هرگز (198305)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۰۰
ما مثل شما پول دار نیستیم همه را دور بزنیم!!! (198316)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۰۷
خدا را شکر که اقای هاشمی که در طول دورانی که در دایره قدرت و تصمیم گیری قرار داشتند وبه عقلانیت و واقع بینی شناخته شده اند بلاخره به آزادی نقد و مطبوعات رسیدند وآنرا به فال نیک می گیریم و امیدواریم ترسوهای کهنه کار بگذارند که اینگونه افکار و سخنان جامعه عمل بپوشد ودیگر شاهد دادگاهی و محکوم شدن مطبوعات با شعارهای پوشالی گذشته نباشیم وبه جامعه اجازه تنفس و حیات بدهند با نقد وروشنگری و بیان افکار مختلف و متضاد جامعه رشد میکند باید جامعه ای داشته باشیم که همه بتوانند ازادانه افکار خود را بیان کنند (198319)
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۰۷
پس یعنی شما هم....آره...!!!؟
راستی زمان خودتون چند تا روزنامه بود ...!؟؟؟
بعد چند تاش توقیف شد...!؟؟؟ (198320)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۲۵
اندیشه هاشمی اندیشه امیرکبیراومدافع حقوق حقه مردم است (198324)
جالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۲۵
بازی روزگار رو ببین! (198326)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۳۰
هاشمی میزان است.امیر کبیر.سردار سازندگی. (198327)
جنگلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۳۴
آزادی, چقدر گرانبهایی...! (198328)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۳۷
به هاشمی اعتماد داریم. (198329)
الیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۲:۱۲
آقای هاشمی اگر در دوران آقای خاتمی از اصلاحات دفاع می کردند هشت سال فلاکت و بازگشت به عقب در دو دوره ی قبل نصیب ملت ایران نمی شد. (198339)
سیروان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۲:۳۲
چرا از سید ما خبری نیست؟؟؟؟...بالاخره اصلاح طلبان و اعتدالیون به یک اندازه از این دولت سهم دارند ولی...
روحانی منتظریم (198341)
بازار روز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۳:۱۳
انشاالله با کمکهای اقای خاتمی وهاشمی شاهد ایرانی ابادتر باشیم (198347)
ر-م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۳:۲۰
كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند، از سانسور در رسانه‌ها استفاده مي‌كنند. (198350)