به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۷۹۰۰۳

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پدیده

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پدیده
گروه ورزشی: استقلال امروز در شرایطی به مصاف پدیده می‌رود که  ۷ بازیکن خود را  به دلایل مختلفی در اختیار نخواهد داشت. وقفه به وجود آمده در بازی‌های ملی از جهاتی برای بسیاری از تیم‌های حال حاضر در لیگ برتر نه‌تنها باعث ایجاد مشکلاتی نشد، بلکه این بار موجب شد تا بسیاری از تیم‌ها با تجدیدقوا و رساندن بازیکنان مصدومشان به شرایط مسابقه بتوانند ادامه لیگ را با ترکیب کامل‌تری دنبال کنند.

این در حالی است که تیم فوتبال استقلال علی‌رغم این موضوع، امروز دوشنبه از ساعت 19:15 در شرایطی مقابل پدیده مشهد صف‌آرایی خواهد کرد که 7 بازیکن خود را به دلایل مختلف در اختیار ندارد و از حیث کار بسیار سختی را از حالا می‌توان برای فرهاد مجیدی پیش‌بینی کرد. خصوصاً اینکه مشکلاتی که تا پیش از این بین اعضای هیئت‌مدیره و بازیکنان و کادر فنی با احمد مددی مدیرعامل این تیم وجود داشت، در طی هفته گذشته کاملاً به‌صورت علنی در رسانه‌ها مطرح شد و به همین خاطر گفته می‌شود در پایان این دیدار قرار است بازیکنان و کادر فنی، از تمام اختلافات و مشکلات جاری در باشگاه پرده‌برداری کنند که این امر قطعاً بر تمرکز مجموعه این تیم تأثیرگذار می‌باشد.

اما با تمامی این تفاصیل و شرایط منحصربه‌فردی که فرهاد مجیدی با آن مواجه است، امروز در درون چهارچوب دروازه بدون شک با توجه به غیبت‌های رشید مظاهری بر سر تمرینات، شاهد حضور سید حسین حسینی هستیم که اتفاقاً در آخرین دیدار استقلال مقابل صنعت نفت توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و تا حد زیادی اعتمادبه‌نفس گذشته خودش را احیا کند.

در خط دفاعی به نظر می‌رسد فرهاد با استفاده از شیوه بازی 3-5-2 از سه مدافع خودش در این بازی بهره می برد. سیاوش یزدانی، عارف غلامی و محمدحسین مرادمند امروز در کنار هم مامور مهار مهاجمان پدیده، خصوصا امین قاسمی نژاد خواهند بود. این در حالی است که محمد دانشگر هنوز به شرایط مسابقه نرسیده است و بازهم باید بازی‌ها را از روی سکوها دنبال کند. ضمن اینکه مرادمند هم ازجمله کسانی بود که ظرف چند روز گذشته اعتراضات زیادی مبنی بر پاس نشدن چک‌هایش در رسانه‌ها مطرح کرده است و باید دید آیا این مشکلات درروند بازی او تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؟

 در بال راست با توجه به غیبت احمد موسوی بدون شک تنها گزینه کادر فنی استقلال کاپیتان این تیم وریا غفوری است، علی رغم اینکه وریا همواره گزینه اول استقلال در سمت راست بوده است.در نقطه مقابل وریا، در بال چپ هم در غیاب هرویه میلیچ به‌احتمال بسیار زیاد تنها گزینه فرهاد مجیدی محمد نادری است هرچند اگر میلیچ شرایط بازی را داشت ترجیح کادر فنی باز هم به حضور محمد نادری بود که طی ماه‌های گذشته به‌مراتب بهتر و آماده‌تر از رقیب کروات خود نشان داده است. مسلماً اگر وریا غفوری و محمد نادری در دو سمت راست و چپ استقلال آماده باشند، استقلال روز خوبی را سپری خواهد کرد.

در پست هافبک دفاعی جنس استقلال این بار جور است. بازی‌های خوب مسعود ریگی و مهدی مهدی پور در این مدت، عملاً تبدیل به نقطه قوت استقلال در خط میانی شده است و این دو بازیکن مسلما باگذشت زمان و درک متقابل از یکدیگر می‌توانند نقطه قوت استقلال دربازهای حساس و تعیین‌کننده پیش رو محسوب شوند.

نفر دیگر خط میانی استقلال هم در غیاب هافبک آماده این روزهای استقلال یعنی فرشید اسماعیلی کسی نیست جز آرش رضاوند که امروز درغیاب فرشید که اتفاقاً هفته پرماجرایی را هم‌پشت سر گذاشت، وظیفه‌اش به‌عنوان هافبک هجومی، مهم‌تر از هرزمانی خواهد بود، خصوصاً اینکه علاوه بر فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان نیز امروز به این بازی نخواهد رسید. ازاین‌رو آرش باید تمام تلاش خود را بر تغذیه مهاجمان استقلال به کار ببندد.

در نهایت به خط حمله استقلال می رسیم که امروز برای اولین بار شاهد زوج جدیدی در غیاب شیخ دیاباته و مهدی قایدی می‌باشد. گلزنی آرمان رمضانی مقابل صنعت نفت آبادان و حضور آماده او در دیدار تدارکاتی مقابل پیکان، به‌احتمال بسیار زیاد کادر فنی را مجاب خواهد کرد که برای اولین بار در طول فصل آرمان را از ابتدا در ترکیب ثابت قرار دهد.

نفر بعدی نیز کسی نیست جز مهاجم سخت‌کوش استقلال یعنی ارسلان مطهری که حالا در غیاب زوج خط حمله امروز امید اول خط حمله استقلال مقابل شاگردان مهدی رحمتی است. با تمامی این تفاصیل بازهم احتمال دارد فرهاد مجیدی بخواهد از مهره‌های دیگری در دیدار مقابل پدیده استفاده کند که برای روشن شدن این مسئله باید کمتر از 8 ساعت دیگر منتظر بمانیم. البته احتمال این هم وجود دارد که با توجه به گلزنی سبحان خاقانی در دیدار رفت او بخواهد از وجود این مهاجم جوان استفاده کند، که این مسئله با در نظر گرفتن ترکیب ثابت استقلال در دیدار تدارکاتی مقابل پیکان کمی بعید به نظر می‌رسد، اما آنچه مسلم است سبحان امروز قطعاً در برابر همشهری‌های خودش به میدان می‌رود.

به‌هرحال فارغ از تمام حاشیه‌های عجیب باشگاه استقلال در طی هفته گذشته و اختلافات شدید در بین کادر مدیریتی و فنی این تیم، استقلال احتیاج مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد که برای احقاق این امر، باید از سد تیمی بگذرد که هدایتش بر عهده کسی است که یکی از پرافتخارترین بازیکنان این تیم در طی ده سال محسوب می شود و حضور دو کاپیتان محبوب استقلال لب خط، از هر دوئلی در داخل زمین می‌تواند جذاب‌تر باشد.
ترکیب احتمالی استقلال در مقابل پدیده :
حسین حسینی
عارف غلامی 
سیاوش یزدانی 
محمدحسین مرادمند
وریا غفوری
مسعود ریگی 
مهدی مهدی پور
آرش رضاوند  
محمد نادری 
ارسلان مطهری 
آرمان رمضانی
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها