کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار درباره انفجار اوضاع در فلسطین

31 خرداد 1400 ساعت 16:04


گروه بین الملل: دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، وضعیت در فلسطین هر لحظه آماده انفجار است زیرا هیچ راهکاری برای مساله فلسطین مشاهده نمی‌شود.
 احمد ابوالغیط، تصریح کرد،در دیدارم با نماینده صلح سازمان ملل به او گفتم، شاید بعضی تصور کنند آتش بس برقرار شده است و جامعه بین الملل می‌تواند پنج یا شش سال به خواب برود اتفاقی که ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ افتاد و این کاملا اشتباه است.وی افزود، گواه اشتباه بودن این تصور این است که فلسطینی‌ها در تمام مناطق فلسطین، کرانه باختری، قدس و غزه با اسرائیل درگیر شدند و با وجود همه تخریب هایی که اسرائیل در غزه داشت، نتوانست اراده خود را تحمیل کند و این اتفاق نیفتاد.
ابوالغیط گفت، به نماینده صلح اروپا اعلام کرده که وضعیت هر لحظه ممکن است منفجر شود بنابراین باید یک چشم انداز سیاسی وجود داشته باشد. اروپا باید با آمریکا صحبت کند و این کشور را قانع کند که نظرش را تغییر دهد.
وی گفت، آمریکا تصور می‌کند که می‌تواند با برقراری ثبات و آتش بس و انتظار زمان مناسب وضعیت را بهبود ببخشد تا طرف ها به مذاکره بنشینند و این اتفاق نخواهد افتاد. در اراضی اشغالی دولتی تندروتر به نخست وزیری شخصی به مراتب سخت گیرتر از اسحاق شامیر، نخست وزیر اسبق این اسرائیل وجود دارد.
وی در خصوص مساله سد النهضه هم گفت، اعضای اتحادیه عرب با اجماع در نشست دوحه تصمیم مصر و سودان را درباره این سد تایید کردند.


 


کد مطلب: 279051

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279051/هشدار-درباره-انفجار-اوضاع-فلسطین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir