به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۲۷۹۰۵۲

دستگیری یک استاد روس به اتهام جاسوسی

دستگیری یک استاد  روس به اتهام جاسوسی
گروه بین الملل: دادستان‌های آلمان  اعلام کردند، یک مرد روس مشغول به کار در یکی از دانشگاه‌های این کشور به اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه دستگیر شده است.
 این متهم که تنها با اسم "ایلنور ان" معرفی شده،  دستگیر شده و خانه و محل کارش نیز مورد تفتیش قرار گرفته است. دادستان‌های فدرال آلمان گفتند، او در یک دانشگاه آلمانی به عنوان استاد راهنما برای دوره استادی علم و تکنولوژی مشغول به کار بوده است. آنها دانشگاه را معرفی نکرده و مشخص نکردند که او در کجای این کشور دستگیر شده است.
بر اساس این گزارش، این مرد متهم است دست کم سه بار با یک عضو سرویس اطلاعاتی روسیه که از سوی دادستان‌ها شناسایی نشد، در فاصله اکتبر سال گذشته و ماه جاری میلادی ملاقات کرده است. او متهم شده به اینکه در دو تا از این ملاقات‌ها در ازای دریافت مبلغ نامشخصی پول اطلاعاتی درباره دانشگاه ارائه کرده است.
روابط میان برلین و مسکو در سال‌های اخیر پرتنش بوده است. از جمله دلایل ایجاد تنش در روابط دو طرف، دست داشتن روسیه در هک سال ۲۰۱۵ پارلمان آلمان، متهم شدن یک روس به قتل یک مرد گرجستانی طی حادثه‌ای در سال ۲۰۱۹ در شهر برلین به دستور مسکو، اتفاق مربوط به مسموم شدن آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در سال گذشته میلادی بوده است.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها