کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای خرید و اجاره آپارتمان در تهرانسر

31 خرداد 1400 ساعت 17:22

گروه کسب و کار: تهرانسر محله‌ای در غرب تهران است. این محله‌ٔ چهار­گوش از شمال به بزرگراه شهید لشگری و شهرک آزادی، از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به فرودگاه مهرآباد و از غرب به بزرگراه آزادگان و محلهٔ‌ شهرک استقلال می‌­رسد.


تهرانسر در منطقهٔ ۲۲ شهرداری تهران واقع است. این محله در ۷ کیلومتری میدان آزادی بوده و آب‌وهوای تمیز و پاکش به خاطر نزدیکی به رودخانه‌ٔ کن و وزش باد از سمت غرب به شرق تهران است. در تهرانسر بافت نوساز بیشتر به چشم می‌­خورد. محله­‌ٔ تهرانسر به دلایل زیادی از جمله نزدیکی به بزرگراه­‌ها، آب و‌هوای خوب و غیره جمعیت زیادی را جذب می‌کند. بالطبع افزایش تقاضا جهت اجاره آپارتمان در تهرانسرو خرید آپارتمان در تهرانسر باعث رشد چشمگیری در امکانات نیز شده‌ است.

تاریخچه­‌ٔ تهرانسر
در قدیم خصوصا در زمان پادشاهان قاجار، تهرانسر کنونی جنگلی بود که شکارگاه سلطنتی به شمار می‌رفت. در اطراف اتوبان آزادگان امروز، چشمه‌­ای وجود داشت که متعلق به یکی از نوادگان ناصرالدین شاه قاجار، به نام فرمانفرما بود. در زمان حکومت احمدشاه، شخصی به نام خلیل معنوی با پرداخت حدود ۱۳ هزار تومان این چشمه را خریداری کرد. در آن زمان خرید چشمه برای کشاورزان و دامداران حائز اهمیت بود. خلیل معنوی خانه­‌هایی را در اطراف چشمه بنا کرد. چندین خانواده از اهالی همدان و تویسرکان در این خانه­‌ها مستقر شدند. این منطقه روستای سلیمان‌­خانه نام گرفت. خلیل معنوی که بنیان‌گذار این روستا بود از اهالی خواست تا روی زمین­‌های کشاورزی اطراف کار کنند. او با این کار مالک کل نواحی اطراف چشمه شد. در سال ۱۳۳۱ شرکت تعاونی کارکنان وزارت نفت بعد از مذاکره با خلیل معنوی، حدود یک میلیون مترمربع از زمین‌­ها را خریداری کرد. خانه­‌هایی برای کارکنان شرکت نفت در آنجا ساخته شد. بعد از آن، این محدوده تهرانسر نام گرفت. در دهه­‌ٔ ۵۰ شهرک هواپیمایی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد احداث شد. بعد از آن شرکت­‌های زیادی از جمله الیاف، جنرال، ارج و ... نیز قسمت­‌هایی از این منطقه را برای سکونت کارکنان خود انتخاب کردند. محله‌­ٔ خیابان فجر، خیابان گلناز و قسمت جنوبی خیابان اصلی تهرانسر همان مناطق انتخابی شرکت‌ها بودند. در سال ۱۳۶۳ نیروی دریایی ارتش نیز شهرک دریا را برای سکونت و آرامش کارکنان خود احداث کرد. به این ترتیب، روستای سلیمان­‌خانه تبدیل به منطقه‌ای شهری شد که امروزه جزو پر‌‌تراکم­‌ترین مناطق تهران به شمار می‌رود.

بخش‌­های تهرانسر
تهرانسر به چهار بخش تهرانسر شمالی، شرقی، غربی و مرکزی تقسیم شده‌­ است. تهرانسر شمالی هم‌مرز با منطقهٔ ۵ شهرداری تهران است. این همسایگی، محله را به مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌­کند. خانه‌­های آن نسبت به بقیهٔ‌ بخش‌­های تهرانسر، بیشترین قیمت را دارد. بهترین محله­‌‌ٔ تهرانسر شمالی، شهرک آزادی است. این محله با رودخانهٔ‌ کن حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. شهرک آزادی، محله­‌ای سر­سبز است که خانه­‌هایش اکثرا ویلایی هستند. شهرک زیبای فرهنگیان هم در این منطقه قرار دارد. این محله بهترین آب­‌و­­هوای منطقه را از آن خود کرده‌ ­است. خیابان‌­های عریض، تعبیه­‌ٔ محل مخصوص پیاده­‌روی و دوچرخه سواری این منطقه را مورد توجه می­‌کند. از دیگر مزایای آن دسترسی راحت به اتوبان کرج و لشگری است. شهرک آزادی با اکباتان، پارک ارم، ورزشگاه آزادی و دیگر محله‌­های تهرانسر فاصله­‌ای ندارد. یکشنبه بازار شهرک آزادی زندگی در این محله را جذاب‌­تر می‌­کند. از دیگرمحله‌‌­های تهرانسر شمالی می‌­توان از شهرک پاسداران، شهرک گلها، شهرک بازرگان، میدان کمال‌­الملک، قباد و غیره نام برد. خیابان گلناز، بلوار یاس، قسمتی از بلوار اصلی تهرانسر، مسکن ویژه و ... در دل تهرانسر شرقی جای دارند. بلوار مالک‌‌­اشتر، بلوار بهشتی، بلوار مطهری، بلوار شاهد و ... از جمله محله‌های تهرانسر غربی هستند. در این قسمت بازار میوه و تره­­‌بار تهرانسر قرار دارد. این بازار یکی از ۲۲ میدان بزرگ شهرداری تهران است. وجود این امکانات دسترسی را برای اهالی آسان کرده است.

وسایل حمل‌ونقل عمومی
اولین متروی نزدیک به تهرانسر، متروی اکباتان یا همان ارم سبز است. از این مترو به شهرک دریا و شهرک گلها خط اتوبوس وجود دارد. تاکسی­­­‌‌ها نیز مسافران را در این مسیر جا­­­به‌­جا می‌‌­کنند. متروی بعدی متروی آزادی است. از پایانه­‌ٔ آزادی، اتوبوس و تاکسی به تهرانسر تردد دارند. متروی صادقیه گرچه فاصلهٔ بیشتری از تهرانسر دارد، اما خطوط اتوبوس‌ها به مقصد تهرانسر فعال است. از پایانه‌­ٔ اتوبوس­رانی شهرک آزادگان، اتوبوس به تهرانسر وجود دارد. به غیر از تاکسی‌‌­های سطح شهر، تهرانسر تاکسی‌‌­های خطی نیز دارد.
تاکسی‌‌­های خطی از تره­‌بار تهرانسر به سمت سه راه ارج، شهرک استقلال و خیابان انقلاب می‌‌­روند. از متروی صادقیه نیز به مقصد تهرانسر تاکسی خطی هست.

دیگر امکانات تهرانسر
تهرانسر امکانات فرهنگی زیادی دارد. خانه­‌ٔ فرهنگ تهرانسر مجهز به سالن سینما، تئاتر و کتابخانه است و کلاس‌­های آموزشی در آن برگزار می­‌شود. کتابخانهٔ مسجدالنبی، خانهٔ فرهنگ تهرانسر، خانهٔ فرهنگ رهام، خانهٔ فرهنگ جوان و غیره از جمله مراکز فرهنگی تهرانسر هستند. چندین مرکز علمی و دانشگاهی نیز در تهرانسر وجود دارد. مراکز علمی، کاربردی مهرکام پارس، پرسپولیس، فرهنگ‌­و­هنر، دانشکدهٔ‌ فنی و حرفه‌­ای سما و غیره از جمله این مراکز هستند. ۱۳ بازار میوه­ و تره­‌بار هم در سطح منطقه تهرانسر پراکنده است.
بیشتر مراکز بهداشتی تهرانسر دولتی هستند. درمانگاه صاحب­ کوثر در حال توسعه است که به یک بیمارستان فوق تخصصی، تبدیل می‌­شود. درمانگاه صنیع خانی یکی از مجهزترین درمانگاه­‌های نیرو­های مسلح است. درمانگاه تخصصی دندانپزشکی تهرانسر که در منطقهٔ شمالی تهرانسر قرار گرفته و چند مرکز بهداشتی دیگر که به خاطر خدماتشان علاوه بر ساکنان تهرانسر، افراد دیگری را هم به این منطقه جذب می‌­کنند. مساجد تهرانسر از مسجدهای قدیمی و معروف تهران هستند. مسجد جامع، مسجد‌النبی و مسجد امام مهدی بعضی از این مساجد هستند. همچنین پارک‌های زیادی نیز در تهرانسر قرار دارند که محل تفریح ساکنان هستند مانند بوستان شهدای گمنام، پارک سه­‌گوش، بوستان لاله و بوستان ارغوان. از فروشگاه­‌های زنجیره­‌ا‌ی تهرانسر هم می‌­توان از اتکا، افق کوروش، وین مارکت، جانبو و غیره نام برد. شعبهٔ‌ مرکزی شهر فرش نیز در این منطقه واقع است. ضمن این که فروشگاه­‌های هایپراستار و هایپرمی نیز در نزدیکی تهرانسر قرار دارند. خلاصه که هر چه که اهالی تهرانسر برای رفاه به آن نیاز دارند، برای آنان فراهم شده ­‌است. این امر تاثیر زیادی در رضایت ساکنان تهرانسر و همچنین کاهش رفت‌­و­­­­آمدهای غیرضروری آن‌ها به مرکز شهر داشته ­‌است.



علاقه­‌ٔ ساکنان تهرانسر به ورزش و همچنین تراکم بالای جمعیت در این منطقه، باعث تاسیس ورزشگاه­‌های زیادی شده­‌ است. این علاقه به سال‌ها قبل بازمی‌­گردد. سال ۱۳۵۲ شمسی را محمدرضا پهلوی سال ورزش نامید. در همان سال وزارت نفت ورزشگاهی را برای کارمندان خود در تهرانسر بنا کرد. استادیوم ورزشی کارکنان صنعت نفت (دکتر اقبالی) هنوز هم مورد توجه اهالی است. باشگاه‌­های بدنسازی پارس پژو، مجموعه ورزشی بانوی غرب، استخر هودین و هورام و غیره از ورزشگاه­‌های خوب تهرانسر هستند.

انواع ملک در تهرانسر
وسعت زیاد تهرانسر در بخش‌­هایش باعث شده که طیف وسیعی از ملک با بودجه‌­های مختلف وجود داشته­ باشد. شما در تهرانسر می­‌توانید با هر سلیقه و هر بودجه­‌ای صاحب­ خانه شوید. حتی اگر دنبال خانه­‌های لوکس و گران هستید، این محله پاسخگوی شما است. به طور کلی  در تهرانسر قیمت هایی معقول‌­تر و مناسب‌‌­تر پیدا می‌‌­کنید.
 


کد مطلب: 279071

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279071/راهنمای-خرید-اجاره-آپارتمان-تهرانسر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir