به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۲۷۹۰۷۸

نشانه‌های زودرس زوال‌عقل که باید‌مراقب‌آن بود

نشانه‌های زودرس زوال‌عقل که باید‌مراقب‌آن بود
گروه علمی: پیش بینی علائم اولیه زوال عقل در طول زندگی فرد دشوار است به خصوص آنکه اغلب پنهان است.یک مطالعه جدید نشان داد که یک علامت مشخص از زوال عقل وجود دارد که می‌تواند ۱۶ سال قبل از تشخیص بیماری ظاهر شود.این مطالعه در ماه مه گذشته در مجله پزشکی PAIN منتشر شد و در آن محققان، افراد ۴۰ تا ۶۴ ساله را در ۹ مناسبت بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۱۹ بررسی کردند.
 
در این دوره، ۵۶۷ نفر از پاسخ دهندگان به زوال عقل مبتلا شده اند. دانشمندان حتی به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به این بیماری ممکن است سطح فزاینده‌ای از درد را تا ۱۶ سال قبل از تشخیص احساس کنند.آن‌ها دریافتند که شرکت کنندگان مبتلا اعلام کرده اند تا تا ۱۶ سال قبل از تشخیص خود افزایش درد داشته اند.
در همین رابطه، موسسه ملی پیری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که محققان متوجه شده اند تغییرات مغزی مربوط به زوال عقل از دهه‌ها قبل از تشخیص آغاز می‌شود.

در بیانیه اضافه شده است: بعید است که درد یک عامل خطرزا برای بیماری باشد. در عوض آن‌ها فرض می‌کنند که درد مزمن ممکن است یکی از علائم اولیه در ارتباط با زوال عقل باشد. دکتر کریس ایری گفت: از آنجا که تحقیقات نشان می‌دهد تغییرات مغزی می‌تواند تا ۳۴ سال قبل از تشخیص بیماری رخ دهد، ممکن است این تغییرات منجر به افزایش زودرس درد شود.

دانشمندان متذکر شدند که اگر فردی از درد شدیدتری رنج می‌برد، یا این مسئله مانع انجام کار‌های روزمره می‌شود، باید به دنبال سایر علائم اولیه زوال عقل باشد.کریس گفت: این علائم می‌تواند شامل مشکلات حافظه، تمرکز ضعیف، کاهش توانایی در انجام کار‌های روزمره و افزایش سردرگمی باشد.

بر اساس این گزارش، دشواری در یافتن کلمات مناسب، تغییر خلق و خو، بی علاقگی، تکرار و تلاش برای سازگاری از دیگر علائم اولیه زوال عقل است.به گفته کریس، اگر درد بیشتری دارید، هنوز هم می‌توانید خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید.این دکتر روش‌هایی برای فعال نگه داشتن ذهن پیشنهاد کرد: از استعمال سیگار خودداری کنید و غذای سالم بخورید.
برچسب ها: زوال عقل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها