به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۲۷۹۰۸۷

سفره‌های‌خالی هنرمندان‌موسیقی نواحی‌را دریابید

سفره‌های‌خالی هنرمندان‌موسیقی نواحی‌را دریابید
گروه فرهنگی: پس از انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور هشتم، کیوان علی محمدی سرپرست گروه موسیقی «روناک» با انتشار نامه‌ای ضمن تبریک این پیروزی، خواستار توجه به هنرمندان در حوزه موسیقی نواحی شد. متن این نامه سرگشاده خطاب به رییس جمهور منتخب که نسخه ای از آن به ایسنا ارسال شده، بدین شرح است:
«انتخاب به جا و شایسته جنابعالی که نشان از درایت و لیاقت و توانمندی شما را دارد، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و یادآور می‌شود حال، موعد خدمت و تلاش برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر است. موعد آزمون مسئولان است که با دوستی و صمیمیت، تلاش و پویایی برای دستیابی به افتخارات ملی و بین‌المللی دست‌به‌کار شوند.

همچنین به نمایندگی از جامعه هنرمندان نواحی ایران از رئیس‌جمهور محترم توقع می‌رود که با گذر از شمار وعده‌های دوره‌های قبل در حیطه عمل، یار و همراه جامعه هنری باشند و با رعایت حقوق هنرمندان، ساماندهی بیمه آنها و تامین زمینه‌های هنری، فرصت خلق آثار ماندگار در موسیقی اقوام و ریشه‌دار ایرانی را فراهم سازند.
هنرمندان موسیقی نواحی بدون پشتوانه بوده و هیچ ادله‌ای برای دفاع از حقوق این عزیزان وجود نداشته و در بدترین شرایط و مشکلات مالی به سر می‌برند. در دو سال اخیر که شاهد کرونا بودیم، اینان در حالی که بیکار و بی پول شدند، همچنان با سفره‌های خالی به میدان آمدند.هرچند که در مذاکرات و مناظرات به هنر و فرهنگ توجه خاصی نشد ولی به هر روی حال انتظار می‌رود با تحقق وعده‌ها در سامان‌دهی و تأمین رفاه نسبی اهالی فرهنگ تلاش شود.همچنین از رییس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود با مشورت نخبگان فرهنگی‌هنری به انتخاب وزیر و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت گمارده و وزیری از جنس فرهنگ و هنر و دغدغه‌مند هنر برگزینند.»
مرجع : ایسنا
برچسب ها: موسيقي نواحي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها