کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق پایتخت

1 تير 1400 ساعت 11:47


گروه جامعه: آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق پایتخت طی امروز (اول تیرماه) پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان گاهی با افزایش موقت ابر و افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران در این مدت در ساعات بعد از ظهر افزایش ازن سطحی و در مناطق پرتردد غبار صبحگاهی خواهیم داشت.پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر نیز تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (اول تیرماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

با کاهش تندی باد در طول روز و حاکمیت جو نسبتاً آرام، شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌شود همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه تداوم خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲ تیرماه) تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد، احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا نیز در برخی مناطق وجود خواهد داشت. با افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته آلاینده شاخص هوای پایتخت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۱ بود و هوا در شرایط قابل قبول قرار داشت. این شاخص هم‌اکنون ۷۵ است و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون همچنان آلاینده شاخص محسوب می‌شود و در شرایط قابل قبول قرار دارد.


کد مطلب: 279180

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279180/افزایش-غلظت-آلاینده-ازن-برخی-مناطق-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir