کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیغام مدیر ناسا برای میلیاردهای فضایی

1 تير 1400 ساعت 14:09


گروه علمی: مدیر ناسا اعلام کرد که در حال بررسی برنامه‌های فضایی جف بزوس است و پیگیر این سفر و دیگر پروازها به فضا خواهد بود. چند هفته دیگر جف بزوس به همراه برادرش، مارک و یک مسافر ناشناس که ۲۸ میلیون دلار برای یک صندلی در فضاپیمای نیو شپرد هزینه کرده، به فضا می‌روند. این پرواز از مرکز بلو اوریجین در تگزاس انجام می‌شود و وقتی موشک در فاصله ۴۷ مایلی باشد، کپسولی که سرنشینان در آن هستند از موشک جدا شده و مسافران ۳ دقیقه بی وزنی را تجربه می‌کنند و دوباره کپسول به زمین بر می‌گردد. این شرکت فضایی اعلام کرد که فعلا نام این شخص سوم را فاش نمی‌کند، اما گفت که تقریبا ۷۶۰۰ نفر از گوشه گوشه جهان برای شرکت در این مزایده ثبت نام کردند.


پیغام مدیر ناسا برای میلیاردهای فضایی
بیل نیلسون، مدیرعامل  ناسا در مصاحبه‌ای گفت: "من پیغامی را برای میلیاردر‌هایی که در این مزایده شرکت کرده اند و برای رفتن به فضا با هم رقابت می‌کنند دارم، به آن‌ها می‌گویم که جایی که می‌خواهند به آن سفر کنند، غرب وحشی نخواهد بود. من حواسم به این برنامه‌های فضایی هست و چشم از آن‌ها بر نمی‌دارم، اما این افراد مجبورند مثل هر فضانورد حرفه‌ای دیگر همان آزمایش‌های بدنی و روانی را انجام بدهند. ما می‌خواهیم خدمه‌ای که از قبل و هنگام سفر این افراد در ایستگاه فضایی حضور دارند، ایمن بمانند. "

رقابت در میان سرمایه داران فوق العاده ثروتمند برای سفر به فضا بالا گرفته است. با اعلام خبر پرواز بزوس که قرار است در تاریخ ۲۰ ژوئیه انجام شود، گزارشی مبنی بر اینکه ریچارد برانسون بنیانگذار شرکت Virgin Galactic نیز قصد رقابت با جف بزوس را دارد، منتشر شده است. بازار رقابت در سفر‌های فضایی برای این دو نفر بسیار داغ شده و به نظر می‌رسد که آن‌ها سعی دارند ماه آینده با فضاپیما‌های شخصی شرکت‌های خودشان به فضا بروند.
گزارش در وبلاگ Parabolic Arc منتشر شده که نشان می‌دهد ریچارد برانسون قصد دارد زودتر از بزوس به فضا برود. در این گزارش آمده که شرکت Virgin Galactic در نظر دارد برانسون را چهارم ژوئیه و در یک پرواز آزمایشی به فضا بفرستد. شرکت فضایی برانسون در پاسخ به پرسش خبرنگاران این ادعا را تکذیب نکرد.

سفر به آن سوی زمین تنها خواسته میلیاردر‌های برتر جهان نیست بلکه افراد غیرنظامی هم این رویا را در سر دارند. تبدیل کردن این رویا به واقعیت ممکن است با برگزاری برخی از مسابقات و قرعه کشی‌ها محقق شود.شرکت اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک، از جمله شرکت‌هایی است که مسابقاتی را برای پرواز غیرنظامیان به فضا ایجاد کرده است. در همین حال، انتظار می‌رود برنده مسابقه «چه کسی می‌خواهد فضانورد شود» کانال Discovery Channel نیز در سال ۲۰۲۲ به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سفر کند.


کد مطلب: 279242

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279242/پیغام-مدیر-ناسا-میلیاردهای-فضایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir