به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۲۷۹۲۴۴

هوش مصنوعی به کمک تفکیک زباله‌ها می‌آید

هوش مصنوعی به کمک تفکیک زباله‌ها می‌آید
گروه علمی:محققان چینی توانستند سیستمی را طراحی کنند که با استفاده از هوش مصنوعی بتواند زباله ها را از هم تفکیک کند.نجات جهان هر ساله سخت‌تر می‌شود. چندی پیش به ما گفتند که اگر همه مردم زباله‌های خود را از مبدا تفکیک کنند، حجم زباله‌ها کمتر و کار بازیافت آن‌ها نیز سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌گیرد. اکثر مردم در جهان به سطل‌های زباله و بازیافت مناسب دسترسی ندارند و حتی طرز تفکیک زباله‌ها از هم نمی‌دانند.

سیستم تفکیک زباله GarbageNet 
یک تیم از محققان در چالش تفکیک زباله شرکت هوآوی شرکت کردند و توانستند یک پلتفرم هوش مصنوعی با نام سیستم GarbageNet را طراحی کرده و توسعه دهند که این سیستم می‌تواند زباله‌های مختلف را از هم تفکیک کند. این محققان با طراحی این سیستم در حال حل یک بحران جهانی هستند. محیط زیست طی سال‌های متمادی، مورد آزار‌های بسیاری از سمت مردم قرار گرفته و زباله‌ها آسیب بسیاری به آن وارد کرده اند. هنگامی که پوست تخم مرغ، استخوان ماهی و ضایعات سبزیجات در محل دفن زباله قرار می‌گیرند، می‌توانند عواقب جبران ناپذیری روی طبیعت داشته باشند.

برای رفع همین مشکلات تفکیک زباله و یافتن راه حلی مناسب، تیمی از محققان چینی برنامه هوش مصنوعی جدیدی را ساختند که قادر به شناسایی و تفکیک زباله‌ها در دسته بندی‌های مختلف است. بزرگترین مشکل محققان برای توسعه و راه اندازی این سیستم پیدا کردن راهی برای شناسایی زباله‌های جدید توسط این پلتفرم بوده است. البته این دانشمندان گفتند که انجام اینکار با استفاده از یک رویکرد سه جانبه و با دقت ۹۵ درصدی انجام می‌شود.

به زبان ساده تر، زباله‌ها یک مشکل و چالش بسیار بزرگ برای انسان‌ها هستند. تنها در آمریکا، حدود ۲۰ درصد از گاز‌های منتشر شده در جو از طریق زباله‌ها ایجاد می‌شود و همین موضوع با انباشت و تولید زباله‌ها نیز بدتر از قبل می‌شود. محل‌های دفن زباله‌ها مشخص شده تنها برای نوع خاصی از زباله‌ها تهیه شده که به کود شیمیایی تبدیل می‌شوند، اما سایر زباله‌های تجدیدپذیر در محل‌های دفن زباله پس از پوسیده شدن به صورت گاز در هوا آزاد می‌شوند.

دانشمندان در سال‌های گذشته نیز تلاش می‌کردند تا بتوانند مشکلات موجود در جهان را کمک هوش مصنوعی حل کنند، اما استفاده از سیستم شناسایی تصویر در این فرآیند بسیار مشکل و زمان بر است، زیرا تعداد بی شماری از اشیا در جهان وجود دارد که عاقبتشان سطل‌های زباله است.
برچسب ها: هوش مصنوعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها