کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات از هفته آینده!

دولت روحانی تا دقیقه 90 هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!

ایلنا , 1 تير 1400 ساعت 14:28

گروه اقتصادی: در حالیکه از اول سال جاری قیمت لبنیات بالغ بر 50 درصد افزایش یافته بود، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از افزایش مجدد و ۷۰ درصدی قیمت لبنیات طی هفته آینده خبر داد!


محمدرضا بنی‌طبا گفت:با تاکید بر اینکه شیرخام 65 درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می‌شود در مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامدار 6 هزار 400 تومان تعیین شده است که با در نظرگرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه لبنی به 6 هزار 600 تومان خواهد رسید، با این شرایط قیمت محصولات لبنی نیز حدود 70 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.

وی گفت: با بیان اینکه تصمیم درباره افزایش قیمت شیرخام هفته پیش در ستاد تنظیم بازار گرفته شده است): بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران به 6 هزار و 400 تومان افزایش یافته است. با در نظر گرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه به 6 هزار 600 تومان خواهد رسید.  قیمت مصوب قبلی هر کیلوگرم شیرخام 4 هزار و 500 تومان بود که در آذرماه سال گذشته توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد.

بنی طبا گفت: دامداران قیمت مصوب 4 هزار و 500 تومان رعایت نمی‌کنند، چراکه به نظر آنها این قیمت کفاف هزینه تولید را نمی‌دهد. با ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام، قیمت محصولت لبنی 70 درصد افزایش خواهد داشت و تعیین قیمتی کمتر از این مقدار به معنی ضررده شدن محصولات ضروری مشمول قیمت گذاری و پرداخت یارانه از جیب تولیدکنندگان است.  سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی زمان احتمالی ابلاغ نرخ جدید را در هفته‌های آتی دانست.  وی گفت: با بیان اینکه ما موافق قیمت گذاری دستوری نیستیم و آن را به ضرر مصرف کننده می‌دانیم مسئولان دولت فعلی یا مسئولان دولت جدید شیرخام و محصولات لبنی را از گروه یک کالایی به گروه دو انتقال دهند تا روند عرضه و تقاضا قیمت‌ها را در بازار این محصولات تعیین کند و سازمان حمایت بر آن نظارت داشته باشد.


کد مطلب: 279252

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279252/دولت-روحانی-دقیقه-90-هم-قیمت-ها-افزایش-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir