کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات اعتراضات یاسوج بخاطر نتایج انتخابات

1 تير 1400 ساعت 21:22


گروه سیاسی: سایت رویداد۲۴ نوشت: انتخابات ۱۴۰۰ یکی از عجیب‌ترین انتخاباتی بود که در ایران برگزار شد؛ هم انتخابات ریاست جمهوری پرحاشیه بود و هم انتخابات شورای شهر پر از چالش. آمار مشارکت بسیار پایین بود و در برخی شهرها نیز اخباری منتشر شد که تحریم‌کنندگان انتخابات جلوی کسانی که قصد رای دادن داشتند را می‌گرفتند.
در برخی شهرها نیز شلوغی‌هایی شد که مهمترین آن در یاسوج بود. روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در یاسوج در روز انتخابات منتشر شد و پس از آن نیز سیدعلی ملک حسینی دادستان یاسوج در نشست شورای تامین در فرمانداری شهرستان بویراحمد موضوع بازداشتی‌ها را تایید کرد و گفت «روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ نفر بازداشتی داشتیم و این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند.»
ماجرا از آنجا آغاز شده که لیستی در فضای مجازی منتشر شد که در آن اسامی منتخبان شورای شهر ششم را نشان می‌داد که باعث شد پیش از اعلام رسمی از سوی فرمانداری، برخی فکر کنند که برنده قطعی‌اند و برخی هم فکر کنند که در این انتخابات شکست خورده‌اند. از سوی دیگر و به دلیل تاخیر در اعلام اسامی راه‌یافتگان به شورای شهر یاسوج، برخی اعلام می‌کنند که در انتخابات تقلب شده است، همین موضوع باعث شد هواداران برخی از کاندیداها که به نظر می‌رسید در این انتخابات رای نیاورده‌اند، با تجمع در جلوی در فرماندارای سعی کردند تا اعتراض خود را به نسبت به این موضوع نشان دهند.
احمدی فرماندار بویراحمد در واکنش به این اتفاق گفت: «بعد از اتمام انتخابات حدود ساعت ۲ بامداد منتظر بودیم که جمع بندی به ما اعلام شود اما وقتی وارد سیستم شدیم یکی از شعب اخذ رای مغایر اطلاعات داره و ارور می دهد و اطلاعات ثبت نشده است؛ پس از این مسئله بررسی‌ها صورت گرفت و با وزارت کشور تماس گرفته ایم که چرا این اطلاعات ثبت نشده و در نهایت متوجه شدیم که دستگاه الکترونیکی اطلاعات را به خوبی ارسال نکرده و این اطلاعات چون با سایر آمار و اطلاعات مغایرت دارد توسط دستگاه رد می‌شود.
البته قبل از این اتفاق یک آگهی در خصوص منتخبین شورای شهر یاسوج در فضای مجازی گسترش یافت، این آگهی که به هر صورت مقداری هم منطبق با واقعیت بود اما فردی بعنوان کاربر یا هر عنوان دیگری دسترسی داشت، توانست اطلاعاتی را بصورت ناقص بیرون دهد که باعث ایجاد توقع برای برخی افراد شد و احساس کردند که برنده انتخابات بودند.»
با انتشار خبر بازداشت ۱۰۰ نفر از شهروندان یاسوجی در جریان انتخابات، برخی اعلام کردند که در این درگیری و تجمعات سه جوان هم به قتل رسیده‌اند و فیلم‌هایی را از این درگیری‌ها در فضای مجازی منتشر کردند؛ خبری که البته از سوی مسئولین استانی تکذیب شد. مصطفایی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه گفته «کلیپ منتشر شده در فضای مجازی هیچگونه ارتباطی به جریان انتخابات نداشته و مربوط به گازگرفتگی ۳ نفر جوان در سنوات گذشته در یکی از استان‌های همجوار است.»


کد مطلب: 279308

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279308/جزئیات-اعتراضات-یاسوج-بخاطر-نتایج-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir