به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۷۹۳۳۰

برگزاری جشن سالانه موسیقی با حضور مکرون

برگزاری جشن سالانه موسیقی با حضور مکرون
گروه فرهنگی: برپایی جشن موسیقی و کنسرت‌های کوچک و پراکنده‌ای که هر سال به همین مناسبت در فرانسه برگزار می‌شود سرانجام پس از ماه‌ها محدودیت ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ حال و هوایی تازه به برخی شهرهای این کشور بخشید.

این مراسم که هر سال روز ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود و تا پاسی از نیمه شب مشتاقان موسیقی را دور هم جمع می‌کند امسال بلافاصله پس از لغو دو محدودیت عمده کرونایی یعنی ماسک زدن در اماکن عمومی و نیز منع تردد شبانه امکان برگزاری یافت.

ژان میشل ژار در الیزه تقدیر شد
رزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه پیش‌تر برپایی کنسرت‌های کوچک در بارها و رستوران‌ها به مناسبت چهلمین دوره جشن سالانه موسیقی را با توجه به وضع دستورالعمل‌های جدید بهداشتی مجاز اعلام کرده بود.در کاخ الیزه نیز به همین مناسبت مراسم ویژه‌ای با حضور امانوئل ماکرون و همسرش به همراه جمعی محدود از علاقمندان به موسیقی برپا شد که در آن دو میهان سرشناس یعنی ژان میشل ژار، آهنگساز و پیشگام موسیقی الکترونیک و نیز مارک سرون،‌ آهنگساز و نوازنده فرانسوی به هنرنمایی پرداختند.

ژان میشل ژار خالق آلبوم‌هایی چون اکسیژن و اکینوکس پیش از اجرای قطعاتی برای علاقمندان از سوی امانوئل ماکرون با لوحی مورد تقدیر قرار گرفت و او این جایزه را به تمام خانواده موسیقی الکترونیک، دی‌جی‌ها و تکنسین‌های کنسرت‌های موسیقی که به مدیت یک سال از همه‌گیری بیماری و محدودیت‌ها رنج بردند، تقدیم کرد.
 
برچسب ها: امانوئل مکرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها