کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با چمن مصنوعی سی سی گراس سرسبزی را به محیط پیرامون خود هدیه کنید

2 تير 1400 ساعت 11:13

گروه کسب و کار: داشتن یک چمنزار سبز و شاداب، با تازگی و طراوت بهاری علاوه بر زیبایی و سر سبزی پیرامون ما حس شادابی و تازه بودن را به انسان می دهد.


رنگ سبز چمن همراه با گلهای بهاری در طراحی داخلی و خارجی باعث آرامش روح و روان می شود. بخصوص در زندگی شهری که خانه ها کوچک و فضای سبز بسیار محدود است طراحی فضای سبز در محیط اطراف زندگیمان تا حدودی می تواند زندگی بدون طبیعت را برایمان راحت تر کند.
برای افرادی که بدنبال طراحی سبز هستند همیشه این سوال مطرح است که چمن طبیعی بهتر است یا چمن مصنوعی و یا کدام مقرون به صرفه است. در واقع انتخاب هر یک دغدغه های خاص خود را دارد. بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد هر یک، نحوه نگهداری و مراقبت همچنین هزینه های جانبی کمک بزرگی به انتخاب گزینه مورد نظر می کند.

چمن طبیعی با ظاهر سرسبز و زیبای خود به محیط اطراف ما جلوه زیبا و بهاری می دهد. از ویژگی های مثبت چمن طبیعی، سبزی و شادابی، کنترل دما و کاهش گرما است. اما امروزه بدلیل کمبود منابع آبی استفاده از آن در ابعاد وسیع مقرون به صرفه نیست. از جمله مهمترین عواملی که استفاده از چمن طبیعی را محدود کرده عبارتند از
- کمبود منابع آبی
- استفاده از آفت کش ها و کود
- گران بودن بذر چمن
- پروسه رشد طولانی برای بهرووری
چمن مصنوعی حاصل پیشرفت تکنولوژی و صنعت نساجی است که با بافت محکم و مقاوم خود طوری طراحی شده است که به شادابی و سرسبزی چمن طبیعی است. بخصوص در طرح های جدید که رنگ های بهاری و پاییزی دارد، شادابی و طراوت خاص خود را بیشتر نمایان می کند و بیش از بیش مورد توجه طراحان و دکوراتیوکاران قرار گرفته است. در گذشته چمن مصنوعی ورزشی که برای زمین های فوتبال گزینه مناسبی بود مرسوم و مورد توجه بود اما امروزه انواع گوناگون چمن های لنداسکیپ در سبک ها و مدل های گوناگون مورد توجه هر مشکل پسندی است.
 
مزایای استفاده از چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی
از مهمترین دلایلی که اهمیت استفاده از چمن مصنوعی را نشان می دهد عبارتند از
- در مناطقی که با کمبود آب مواجه اند و خشکسالی های طولانی وجود دارد، مشکل آبیاری و کمبود آب را حل کرده است.
- با طراحی مقاوم و بکینگ مستحکم آن در برابر جریانات آب و هوایی ماندگاری طولانی دارد.
- چمن مصنوعی طوری طراحی شده است که در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی دارد و این ویژگی باعث جلوگیری از آفتاب خوردگی و پوسیدگی می شود.
-  نیاز به آفت کش و کود ندارد.
- تنوع در سبک و رنگ چمن مصنوعی با داشتن الیاف در اندازه ها و تراکم های مختلف نیاز هر طیف را برآورده می کند.
- خاصیت ترمیم موضعی دارد. بخصوص در ابعاد وسیع این ویژگی بسیار مقرون به صرفه است و در صورت آسیب نیاز به تعویض کل چمن نیست.
- خاصیت خود اطفایی چمن مصنوعی و نسوز بودن آن از ویژگی های خوب چمن است که باعث دوام بیشتر این محصول شده است.

کاربرد
اولین بار از چمن مصنوعی برای زمین فوتبال استفاده شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما با طراحی انواع گوناگونی از این محصول در سبک ها و رنگ های مختلف، پای چمن مصنوعی به طراحی داخلی و خارجی کشیده شد. امروزه از این محصول در کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها، ادارات، مراکز خصوصی و ... استفاده های زیادی می شود. انواع چمن مصنوعی که علاقه مندان زیادی در دنیا دارند عبارتند از:
چمن مصنوعی ورزشی: استفاده از چمن مصنوعی در زمین های ورزشی و سالن های سرپوشیده ورزشی در چند سال اخیر مرسوم بوده است. چمن مصنوعی که برای زمین های ورزشی استفاده می شود از مقاومت بالایی برخوردار است و برای سالیان سال نیاز به ترمیم و تعویض ندارد، از این جهت بسیار مقرون به صرفه است. از ویژگی های خوب چمن مصنوعی ورزشی قدرت ضربه گیری بالا است که از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند و از طرفی در مدت زمان کوتاهی قابل بهره وری است و نیاز به زمان طولانی برای رشد و بازدهی نیست.
چمن مصنوعی روف گاردن: استفاده از چمن مصنوعی در پشت بام و فضای خارجی بخصوص در کلان شهرها که فضای پشت بام بدون استفاده است ایده ای جذاب است که با کمی خلاقیت و صرفه هزینه برای سالیان سال قابل استفاده است. با توجه به اینکه پشت بام از جمله مکان هایی است که در معرض آفتاب شدید و بارش باران است نوع چمن و نحوه نصب آن بسیار مهم است. بطوری که زهکشی مناسب برای عبور آب جهت جلوگیری از پوسیدگی بسیار مهم است.

چمن مصنوعی فضای داخلی خانه: امروزه انواع چمن مصنوعی تزئینی بصورت رولی، تایلی و نواری با طراوت و شادابی که دارد در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله برای داخل آکواریوم، دیوار پشت تلوزیون، پادری، کنار تخت کودک، زیرگلدانی و محفظه داخل حیوانات خانگی بسیار جذاب می باشد. چمن مصنوعی تزئینی دارای الیاف متفاوت، از نظر بلندی، دیتکس، متریال و تراکم است و هر کدام با توجه به ویژگی های خاص خود متناسب با فضای خاصی هستند.
چمن مصنوعی استخر: استفاده از چمن مصنوعی برای دور تا دور استخر و محوطه کنار استخر علاوه بر زیبایی بسیار ایمن است و از سرخوردن و آسیب جلوگیری می کند. علاوه بر آن بعنوان یک زیرانداز جهت آفتاب گرفتن بسیار مناسب است. تراکم و بلندی الیاف چمن مصنوعی استخر باید بگونه ای باشد که مانع از گیر افتادن آب باشد تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود. همچنین در هنگام نصب باید شیب عبور آب را در نظر گرفت تا آب براحتی از آن عبور کند.

چمن مصنوعی گرین وال: طراحی دیوار سبز یا گرین وال با استفاده از چمن مصنوعی در دیوارهای داخلی و خارجی یکی دیگر از کاربرد های این محصول است که طرفداران زیادی دارد. استفاده از چمن مصنوعی برای دیوار علاوه بر زیبایی، عایق گرمایی و سرمایی مناسبی است و باعث بهرووری انرژی می شود. در مکان های اداری و محیط هایی که نیاز به سکوت و آرامش است بسیار مناسب می باشد. چمن مصنوعی دیواری بر روی دیوارهای بتنی و سیمانی براحتی قابل اجرا است.
* چمن مصنوعی واش بتن: ترکیب چمن با بتن، موزاییک و سیمان در حیاط و مکان های پر رفت و آمد زیبایی چشمگیری دارد. با توجه به ویژگی چمن مصنوعی واش بتن بسیار مقاوم در برابر چرخ های ماشین و عبور و مرور زیاد است. از جمله نکاتی که در استفاده از چمن مصنوعی واش بتن باید داشت عمق شیارها و بلندی الیاف است. بلندی الیاف نباید از سطح شیارها پایین تر باشد همچنین بلندی بیش از حد آن نیز عمر چمن را پایین می آورد.

سخن پایانی
با توجه به انواع گوناگون از چمن مصنوعی موکتی و نواری که در بازار موجود است. عوامل متعددی در قیمت چمن مصنوعی موکتی و نواری تاثیرگذار است، از جمله بکینگ، دیتکس، تراکم و بلندی الیاف مهمترین مولفه ها در بالا و پایین بودن قیمت این محصول است. از طرفی با توجه به استقبال زیادی که از این محصول می شود بحث رقابتی بودن آن بسیار زیاد شده و شرکت های زیادی اقدام به فروش و عرضه این محصول کرده اند. بنابراین این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید که تمام المان های بهداشتی و استانداردها را رعایت کرده باشد و دارای ضمانت نامه معتبر باشد.
 


کد مطلب: 279367

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279367/چمن-مصنوعی-سی-گراس-سرسبزی-محیط-پیرامون-خود-هدیه-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir