به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۷۹۴۵۱

صاف نشستن تمرکز حواس را افزایش می‌دهد

صاف نشستن تمرکز حواس را افزایش می‌دهد
گروه علمی: محققان نشان دادند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود. این یافته‌ها ناشی از مطالعه ۸۲ دانش آموزی از این افراد خواسته شد که در حین نشستن به صورت‌های صاف و غوز کرده مختلف یک سری آزمایش انجام دهند.
 
البته به این دانش آموزان گفته نشد که در این مطالعه حالت‌های نشستن صاف و یا خمیده و غوز کرده آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد بلکه دانش آموزان تصور کردند در این مطالعه میزان تمرکز آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.محققان دانشگاه «فردریش-الکساندر» در آلمان در این مطالعه با تغییر ارتفاع میز و صندلی وضعیت نشستن دانش آموزان را به حالت نشسته صاف یا خمیده تغییر می‌دادند.
 
در این مطالعه یک جدول پنج امتیازی برای وضعیت روحی این افراد طراحی شد و نتایج این مطالعه نشان داد، وضعیت روحی افرادی که صاف می‌نشستند به طور متوسط ۳.۷۷ امتیاز بود در حالی که این امتیاز برای افرادی که به صورت خمیده و غوز کرده می‌نشستند، ۳.۴۳ امتیاز بود.نتایج این مطالعه تاکیدی است بر یافته‌های مطالعه قبلی که نشان می‌دهد، راست نشستن یا ایستادن خودباوری و خلق و خوی افراد سالم را بالا می‌برد و این افراد احساس غرور بیشتری نسبت به افرادی می‌کنند که به صورت خمیده و غوز کرده می‌نشینند.
 
محققان اظهار داشتن که صاف نشستن با کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش دما ارتباط دارد. وضعیت‌های خمیده و غوز کرده نشستن ممکن است به فرد این موضوع را القا کند که در یک وضعیت سلامتی بالقوه تهدید کننده‌ای قرار دارد و از این رو حالت روحی منفی را تجربه کند. از طرف دیگر صاف نشستن به شخص این حس را می‌دهد که در یک وضعیت سلامتی غیرتهدیدکننده قرار دارد.
برچسب ها: تمرکز حواس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها