کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آلمان بهترین شریک ایالات متحده در جهان

3 تير 1400 ساعت 9:00


گروه بین الملل: وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که مناقشه بر سر خط لوله "نورداستریم ۲" تا ماه اوت حل می‌شود. آمریکا نگران است که روسیه از این خط لوله به عنوان اهرم فشار بر اروپا و اوکراین سوءاستفاده کند.
وزیران خارجه آلمان و ایالات متحده آمریکا در برلین دیدار و گفت‌وگو کردند و خط لوله مورد مناقشه "نورداستریم ۲" یکی از محورهای اصلی رایزنی‌های آنها بود.
مطابق برنامه، خط لوله "نورداستریم ۲"، گاز روسیه را از مسیری حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و از طریق دریای بالتیک به آلمان و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌کند.
در آمریکا دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه در مخالفت با انتقال گاز روسیه به اروپا اتفاق نظر دارند. کنگره آمریکا قصد دارد در ماه اوت موضوع خط لوله "نورداستریم ۲" را در دستور کار قرار دهد و تحریم‌های احتمالی را بررسی کند.به گفته هایکو ماس دولت آلمان اطمینان داده که تا ماه اوت مناقشه بر سر این خط لوله خاتمه یابد. او می‌گوید برای این منظور راه‌حلی جستجو می‌شود که برای آمریکا هم قابل قبول باشد.
ماس پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در میانه ماه ژوئیه برای رایزنی با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند. آنتونی بلینکن در برلین، آلمان را بهترین شریک آمریکا در جهان خواند. او پس از ملاقات با همتای آلمانی خود به دیدار آنگلا مرکل رفت.بلینکن می‌گوید برلین و واشنگتن دارای ارزش‌ها و علاقمندی‌های مشترکی هستند. او افزود آلمان در عرصه‌هایی مانند مقابله با تغییرات اقلیمی و همکاری‌های بین‌المللی یک سرمشق است.وزیر خارجه آمریکا می‌گوید رئیس جمهوری ایالات متحده جو بایدن بسیار خوشحال است که ۱۵ ژوئیه میزبان صدراعظم آلمان خواهد بود.
آنتونی بلینکن تاکید کرد آمریکا می‌خواهد اطمینان پیدا کند که روسیه از انرژی به عنوان اهرم فشار بر اوکراین و اتحادیه اروپا استفاده نمی‌کند. او می‌گوید برای این امر اتخاذ تدابیر بسیار مشخص ضروری است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا یکی از مخالفان سر سخت افزایش انتقال گاز روسیه به اروپا بود و اعتقاد داشت خط لوله "نورد استریم ۲" آلمان را "گروگان روسیه" می‌کنند.
اوکراین هم با این خط لوله مخالف است زیرا بیم از دست رفتن درآمدهای خود از طریق ترانزیت گاز روسیه را دارد. این کشور همچنین نگران است که با بی‌اهمیت شدن ترانزیت گاز، حمایت از اوکراین در برابر تجاوزهای احتمالی روسیه نیز منتفی شود.مجری اصلی این طرح غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. هزینه احداث "نورداستریم ۲" حدود ۱۰ میلیارد یورو برآورد شده و قرار بود سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد.


 


کد مطلب: 279471

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279471/آلمان-بهترین-شریک-ایالات-متحده-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir