کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مذاکرات وین همچنان با موانعی روبروست

3 تير 1400 ساعت 8:45


گروه سیاسی: وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز امیدواری نسبت به احیای برجام در آینده‌ای نزدیک، خاطرنشان کرد: به رغم پیشرفت گام به گام مذاکرات وین، گفت‌وگوها همچنان با موانع متعددی روبرو هستند. رفع تحریم‌ها یکی از موضوعات اصلی است.
هایکو ماس،  در یک کنفرانس خبری پس از مذاکرات با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در برلین اظهار داشت که "شانس خوبی" برای احیای توافق هسته‌ای با ایران می‌بیند. او با اشاره به روند پیچیده و دشوار مذکرات وین در هفته‌های اخیر گفت: «با وجود دشواری‌ها، ما گام به گام در هر دوره از مذاکرات پیشرفت کرده‌ایم و تصور می‌کنیم با توجه به انتخاب دولت جدید در ایران فرصت خوبی برای پایان دادن به مذاکرات در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.»وزیر امور خارجه آلمان در این نشست خبری که به طور مشترک با وزیر خارجه آمریکا برگزار شد‌، خاطر نشان ساخت هنوز "مسائل فنی متعددی" برای دست‌یابی به توافق نهایی با ایران وجود دارند. او اضافه کرد: «در هر صورت ما متقاعد شده‌ایم که برای احیای برجام ادامه مذاکرات در این مدت طولانی ارزش دارد.»
همزمان  محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، اعلام کرد در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین "توافق شده تحریم‌های مرتبط با بیمه، نفت و کشتیرانی" برداشته شوند. او اظهار داشت "حدود یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ طبق توافق برداشته می‌شود."با این حال هایکو ماس در کنفرانس خبری خود تأکید کرد به رغم پیشرفت در مذاکرات وین، این گفت‌وگوها همچنان با موانع روبرو هستند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز روز یکشنبه گفته بود هنوز "فاصله قابل توجهی" تا رسیدن به رفع تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای که ایران باید به آن عمل کند، وجود دارد.

 


کد مطلب: 279472

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279472/مذاکرات-وین-همچنان-موانعی-روبروست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir