به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۷۹۵۰۰

23 سال زندان برای دادن اطلاعات به حزب الله

23 سال زندان برای دادن اطلاعات به حزب الله
گروه بین الملل: دادگاهی در آمریكا حکم 23 سال زندان را برای یک زن مترجم آمریكایی صادر کرد. این زن با وزارت دفاع آمریكا همکاری داشت و اعتراف کرد برای یک مرد مرتبط با حزب الله لبنان، فهرست اسامی مخبرین ارتش آمریكا در عراق را ارسال کرده بود. این اتفاق بعد از ترور سردار سلیمانی روی داد.
وزارت خارجه آمریكا در بیانیه ای اعلام کرد مترجم "مریم طومسون" 62 ساله با دادستانی توافقی امضا کرد که براساس آن، اتهاماتی که خود را قبول کرد.در این بیانیه اضافه شده: مریم طومسون اعتراف کرد که به یک مرد لبنانی، اطلاعات نظامی سری منتقل کرده است. او می دانست که این مرد، این اطلاعات را برای حزب الله لبنان ارسال می کند.
دولت آمریكا، حزب الله لبنان را گروه تروریستی می داند.در این بیانیه به نقل از "جان دیمرز" مسوول امور امنیت ملی در وزارت خارجه آمریكا آمده است: مجازات صادر شده علیه مریم طومسون نشان دهنده میزان خطرناک بودن کارهای اوست. او به اعتماد ملت آمریكا، منابعی که آنها را در معرض خطر قرار داد و نظامیان آمریكایی که با آنها کار می کرد؛ خیانت کرد.
اسناد دادگاه نشان داد مریم طومسون به عنوان مترجم فوری در پایگاه نظامی در خارج از آمریكا فعالیت می کرد. او در همین مقطع یعنی در سال 2017 از طریق برنامه اینترنتی مکالمه تصویری، با مردی ارتباط برقرار کرد. این مرد به او گفت که با حزب الله لبنان مرتبط است. با گذشت زمان، مریم به این مرد از نظر عاطفی هم توجه می کرد.
در دسامبر 2019 مریم طومسون به عنوان مترجم در کنار نیروهای ویژه آمریكا در اربیل مرکز کردستان عراق قرار گرفت. این زمانی بود که آمریكا حمله به گروه های مسلح حامی ایران در عراق را آغاز کرد.این حملات با ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد به اوج رسید.
بعد از ترور سردار سلیمانی، مرد لبنانی از دوست آمریكایی اش خواست فهرست مخبرین که احتمالا به آمریكا در ترور سردار سلیمانی کمک کرده اند را بدهد. او نیز فهرست مخبرین ارتش آمریكا را بررسی کرد و حداقل نام 8 نفر را به دوست لبنانی اش داد. علاوه بر این، او اطلاعاتی از فعالیت ها و تاکتیک های ارتش آمریكا نیز به مرد لبنانی منتقل کرد.
این خانم مترجم در فوریه 2020 توسط دفتر تحقیقات فدرال آمریكا (اف بی آی) بازداشت شد. او در ابتدا همه اتهاماتش را رد می کرد اما سپس ضمن اعتراف، اتهامات را قبول کرد.







 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها