کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیر جایزه تشویقی آمریکا برواکسیناسیون

3 تير 1400 ساعت 19:18


گروه جامعه: مقامات ایالت کارولینای شمالی در آمریکا می‌گویند از زمان تعیین جایزه بخت‌آزمایی یک میلیون دلاری به منظور تشویق افراد به زدن واکسن کووید-۱۹، میزان واکسیناسیون در این ایالت تنها ۱ درصد افزایش یافته است.
پیشتر مسئولین ایالتی برای ترغیب شهروندان به انجام واکسیناسیون یک قرعه‌کشی یک میلیون دلاری را اعلام کرده بودند با این حال روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی، گفته است که این طرح که از روز ۱۰ ژوئن آغاز شده هنوز باعث نشده است تا واکسیناسیون به میزان قابل توجهی در این ایالت زیاد شود.بنابر آمارها تعداد بزرگسالان واکسینه شده در طول ۱۰ روز از آغاز طرح، از ۵۴ درصد به ۵۵ درصد رسیده است.
 کوپر در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما امیدواریم طی چند روز و چند هفته آینده شاهد پیشرفت قابل توجهی در تعداد افراد واکسینه شده خود باشیم. ما در تلاشیم هر آنچه در توان داریم را به کار ببندیم و در این میان حتی اگر بشود همین درصد رشد را ثابت نگه داریم باز هم امری مثبت خواهد بود.»
کارولینای شمالی در میان ایالت‌هایی در آمریکاست که برای ترغیب شهروندانی که مایل به دریافت دوز واکسن کووید-۱۹ نیستند، مشوق‌هایی را طراحی و ارائه کرده‌اند. مقامات بهداشتی آمریکا هشدار داده‌اند که برای بازگشت وضعیت به شرایط عادی باید میزان واکسیناسیون را به حدی در سطح کشور تقویت کرد که به مصونیت جمعی رسید.
ایده ارائه مشوق مالی در شماری از ایالت‌های آمریکا موفقیت آمیز بوده است. برای مثال واکسیناسیون در ایالت اوهایو پس از ارائه جایزه به میزان ۳۳ درصد افزایش یافت. کالیفرنیا نیز یک مسابقه بخت‌آزمایی ۱۱۶.۵ میلیون دلاری را برای این امر اختصاص داده است. ایالت کلرادو نیز وعده‌ یک جایزه بخت‌آزمایی یک میلیون دلاری را به واکسن‌زنندگان داده است.
پیشتر مایک دی‌واین، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اوهایو، درباره طرح مشوق یک میلیون دلاری گفته بود: «می‌دانم که برخی ممکن است بگویند دی‌واین، تو دیوانه‌ای، ایده قرعه‌کشی یک میلیون دلاری هدر دادن پول است. اما چیزی که بیشتر از همه هدر می‌رود جان انسان‌هایی است که از کووید-۱۹ می‌میرند در حالیکه واکسن به راحتی در دسترس است.»
مطابق آخرین آمارها تقریبا ۳۹ درصد جمعیت کارولینای شمالی با دریافت دو دوز واکسن علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که در مقایسه با ایالت‌های دیگر رقمی کمتر را نشان می‌دهد. در سطح ملی میزان واکسیناسیون دو دوز در ایالات متحده آمریکا حدود ۴۵ درصد است.جو بایدن اعلام کرده که هدفش این است که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها تا ۴ ژوئيه که روز استقلال در این کشور است دست‌کم یک دوز از واکسن کرونای خود را تزریق کنند. طبق آخرین تخمین‌ها و بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها رقم کنونی به حدود ۶۵ درصد رسیده است.


 


کد مطلب: 279514

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279514/تاثیر-جایزه-تشویقی-آمریکا-برواکسیناسیون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir