به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۲۷۹۵۲۲

آمریکا رفع برخی تحریم‌های ایران را تکذیب کرد

آمریکا رفع برخی تحریم‌های ایران را تکذیب کرد
گروه سیاسی: در حالی که محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری در ایران از توافق برای برداشتن تحریم‌های نفتی و کشتیرانی از سوی آمریکا خبر داد، سخنگوی مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «تا بر سر همه‌چیز توافق نشود، بر سر هیچ موضوعی توافق نخواهد شد.»
واعظی همچنین گفته بود که در مذاکرات وین که یک‌شنبه گذشته متوقف شد، بر سر لغو تحریم افراد و دستگاه‌های مربوط به بیت رهبر جمهوری اسلامی نیز توافق شده است.
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، تا زمانی که همه مسائل حل نشود، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد.
او که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفت: «در طی مذاکرات درباره موضوعات پیچیده، مذاکره‌کنندگان سعی می‌کنند متنی تهیه کنند که شامل موضوعات اصلی باشد، اما دوباره تاکید می‌کنم: تا بر سر همه‌چیز توافق نشود، بر سر هیچ موضوعی توافق نخواهد شد.»وزارت خارجه آمریکا هنوز رسما واکنشی به سخنان واعظی نشان نداده است.
وزرای خارجه آلمان و فرانسه نیز پیشتر از سخت بودن مذاکرات وین گفته بودند. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی‌اش گفت که به رغم پیشرفت گام به گام مذاکرات وین، گفت‌وگوها همچنان با موانع متعددی روبرو هستند.فرانک ریستر، دستیار وزیر تجارت خارجی فرانسه نیز گفته است: «در صورتی که مذاکرات پیش نرود، در روزها یا هفته‌های آینده ما باید تصمیمات سختی بگیریم.»


 
برچسب ها: مذاکرات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها