کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شلیک روسیه به ناو جنگی بریتانیا در کریمه

3 تير 1400 ساعت 19:43


گروه بین الملل: یک ناو نیروی دریایی بریتانیا که در آب‌های سواحل کریمه در حال حرکت بود، با شلیک نیروی نظامی روسی روبرو شد که قصد داشتند به این ناو جنگی هشدار دهند وارد حریم آبی روسیه نشود.
نیروهای روسیه به سوی یک ناو جنگی بریتانیایی که وارد آبهای سواحل کریمه شده بود شلیک کردند
 نیروهای مسلح روسیه به سوی یک ناو جنگی نیروی دریایی بریتانیا که وارد آبهای سواحل شبه جزیره کریمه شده بود، شلیک هشدارآمیز کردند تا این ناو را وادار به تغییر مسیر کنند. طرف روسی اعلام کرده است که ناو وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده و به اخطارها پاسخ نداده است.
وزارت دفاع روسیه از نقض حریم آب‌های سرزمینی خود سخن گفته، اما بریتانیا این را رد کرده است. در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است که این ناو تنها در حال عبور از آب‌های اوکراین بوده است. هیچ شلیک یا موشکی به طور مستقیم به سمت ناوشکن انجام نشده است.وزارت دفاع روسیه گمان می‌زند که ناو جنگی بریتانیا قصد داشته در یک مانور نظامی بین‌المللی تحت رهبری آمریکا شرکت کند.ایالات متحده آمریکا یک مانور دو هفته‌ای به نام "نسیم دریا" در دریای سیاه را آغاز می‌کند. در این مانور ۳۲ کشور از شش قاره با ۵۰۰۰ سرباز، ۳۲ کشتی جنگی، ۴۰ هواپیما و همچنین ۱۸ تیم ویژه عملیات و غواصی شرکت می‌کنند.این بزرگترین مانور سالانه‌ای است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون در این منطقه برگزاری می‌شود.


 


کد مطلب: 279523

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/279523/شلیک-روسیه-ناو-جنگی-بریتانیا-کریمه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir