به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۷۹۵۶۹

کمبودمنابع آب‌برای حیات‌وحش‌برخی‌مناطق تهران

کمبودمنابع آب‌برای حیات‌وحش‌برخی‌مناطق تهران
گروه جامعه: درپی حاکمیت خشکسالی در کشور، مشکل کمبود منابع آب و علوفه مورد نیاز حیات وحش به یکی از معضلات اصلی در حوزه محیط زیست طبیعی تبدیل شده است. رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران می‌گوید: تامین آب و ‌پاکسازی آبشخورهای مناطق چهارگانه استان تهران به‌صورت مستمر انجام می‌شود و تاکنون نیاز به تعلیف دستی حیات وحش در هیچ یک از مناطق استان تهران نبوده است.
 
محمد کرمی ضمن اشاره به اینکه ‌پاکسازی و تامین آب آبشخورها در مناطق چهارگانه استان تهران به‌صورت مستمر توسط محیط‌بانان انجام می‌شود، اظهار کرد: ‌پاکسازی آبشخورها به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها به‌ویژه در مناطقی که احتمال دارد آبشخورها بین حیات وحش و دام‌های اهلی مشترک باشد، صورت می‌گیرد و محیط‌بانان طی بازدیدی که از مناطق چهارگانه دارند تمامی آبشخورها را در صورت نیاز تمیز و ‌پاکسازی می‌کنند.  

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه هنوز در هیچ یک از مناطق چهارگانه استان تهران نیاز به تعلیف دستی حیات وحش نبوده است، خاطرنشان کرد: در این فصل حتی با وجود حاکمیت خشکسالی به‌نظر نمی‌رسد که نیاز به تعلیف دستی حیات وحش وجود داشته باشد چراکه همچنان تا حد کافی علوفه خشک در مناطق چهارگانه برای تغذیه حیات وحش وجود دارد. با این حال مشکل اساسی که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم کمبود منابع آب و مشکلات تامین آب آبشخورها به‌ویژه در مناطق جنوب استان تهران از جمله منطقه حفاظت شده کویر در شهرستان ورامین است.

وی ادامه داد: در مناطق جنوب استان تهران به‌ویژه منطقه حفاظت شده کویر آب به‌صورت دستی و از طریق تانکرهای آب به آبشخورها منتقل و در آن‌ها تخلیه می‌شوند و این اقدام توسط محیط‌بانان بنا بر ضرورت یا به‌صورت روزانه یا چند روز یکبار انجام می‌شود.به گفته کرمی،  تامین آب مورد نیاز حیات وحش در مناطق شمال استان تهران از جمله لار، شمیرانات و فیروزکوه مشکلات کمتری نسبت به مناطق جنوبی استان تهران دارد چراکه به‌دلیل وجود رودخانه‌های جاجرود، لار و ... این مناطق به‌ لحاظ منابع آب وضعیت خوبی دارند.
برچسب ها: محیط زیست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها