به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۲۷۹۶۴۵

حباب سکه در محدوده ۱۷۰ هزار تومان قرار گرفت

حباب سکه در محدوده ۱۷۰ هزار تومان قرار گرفت
گروه اقتصادی: یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به وجود ثباتی نسبی در قیمت اونس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل، به عنوان دو عامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها، مجموع وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی را آرام با شیب ملایم صعودی به سبب رشد محدود اونس جهانی توصیف کرد.ایوب اکبری‌پور  ضمن ابراز تسلیت درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و ابراز همدردی با جامعه رسانه کشور، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: بازار طلا و سکه در این هفته آرامش نسبی داشت. اونس جهانی طلا و قیمت‌ها در داخل تقریبا با ثبات همراه و نوسانات، حداقلی بود. 
 
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به مذاکرات برجامی گفت: احتمالا مشخص شدن نتایج این مذاکرات و خروجی آن، تاثیرات جزئی خواهد داشت. در حال حاضر تنها شوکی که می‌تواند بر بازار داخلی تاثیرگذار باشد، توقعات و اخبار برجامی است. در بازار جهانی نیز، بهره بانکی آمریکا که اعلام شد، تاثیر جزئی در نوسانات افزایشی قیمت اونس جهانی داشت؛ اما به نظر بنده آنچه که بیش از همه بر قیمت جهانی طلا می‌تواند تاثیرگذار باشد که اینگونه نیز بوده و تاثیر مثبت داشته است، بحث واکسیناسیون جهانی کروناست. با توجه به اینکه شرایط دنیا در حال عادی شدن است، تاثیران مثبتی در روند اقتصادی همه دنیا ایجاد شده است.

وی افزود: در داخل نیز باتوجه به مدیریتی که از جانب بانک مرکزی برای کنترل ارز صورت گرفت، نرخ ارز هم کنترل شد و شاهد نوسانات محدودی در نرخ ارز بودیم و قیمت دلار نوسانات خاصی نداشت. بنابراین در مجموع براساس آنچه که ذکر شد از عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ سکه و طلا، قیمت‌ها یک روند افزایشی با شیب بسیار ملایم داشته است؛ بدینگونه که هر مثقال طلا (۱۷ عیار) حدود ۳۶ هزار تومان و هر گرم حدود ۹۰۰۰ تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته‌ و سکه نیز قریب به ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه در محدوده ۱۷۰ هزار تومان قرار گرفت
اکبری‌پور در اعلام آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار سکه و طلای داخلی و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با ۵۰ هزار تومان رشد، در پایان هفته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. هر قطعه نیم سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۴۰ هزار تومانی سه میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر نسبت به قیمت‌های معاملاتی در روز شنبه، دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارند.  

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: همچنین هر مثقال طلا ۱۷ عیار همانطور که اشاره شد با رشد ۳۶ هزار تومانی به چهار میلیون و ۴۷۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۹۰۰۰ تومانی به یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۴۶ تومان رسیده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۷۸۳ دلار و ۱۴ سنت است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هر قطعه سکه دارای حبابی حدودا ۱۷۰ هزار تومانی است، در رابطه با وضعیت تقاضا در بازار و میزان معاملات، اظهار کرد: به سبب اینکه مردم همچنان منتظر نتایج مذاکرات برجامی هستند، سطح معاملات کاهش پیدا کرده و سبب شده مردم در حالت بلاتکلیفی قرار دارند. علاوه‌بر اینکه فروشنده منتظر نتایج خروجی است، خریدار هم فعلا برای خرید دست نگه داشته است. مردم منتظر هستند که ببینید سرانجام اخبار برجامی به کجا خواهد رسید تا شفاف‌تر نسبت به وضعیت بازار، برای خرید یا فروش اقدام کنند
برچسب ها: حباب سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها