به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۷۹۸۲۴

۱۰راه مؤثر برای مدیریت و ریشه‌کن کردن استرس

گروه جامعه: استرس، جزئی جدایی نا‌پذیر از زندگی روزانه افراد شده است که می‌توان با چند روش با آن کنار آمد. این روز‌ها،به دلیل کار‌های روزانه، خانواده و سایر تعهدات، استرس نداشتن کار آسانی نیست چراکه غیر ممکن است هر چند وقت یکبار غرق استرس نشوید و این موضوع ناشی از مشغله های زیادی است که شما در زندگی خود دارید.
۱۰راه مؤثر برای مدیریت و ریشه‌کن کردن استرس
اما با این وجود، باید زمانی را در نظر بگیرید تا از تنش خارج شوید وگرنه ممکن است سلامت روحی و جسمی شما آسیب ببیند.به همین منظور، یادگیری نحوه کنترل استرس پاسخگوی این شرایط است و شما می‌توانید و نیاز دارید که این کار را انجام دهید. بنابراین، در ادامه ۱۰ روش برای سهولت کار شما آورده شده است.

ورزش کردن
ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ها برای آرام سازی بدن و ذهن است و علاوه بر این، ورزش روحیه شما را بهبود می‌بخشد، اما باید به طور مداوم این کار را انجام دهید تا نتیجه بدهد. بنابراین، آیا می دانید هر هفته چقدر باید ورزش کنید؟به طور متوسط، حداکثر ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه ورزش مانند پیاده‌روی سریع یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بیشتری مانند دور‌های شنا، دویدن آهسته یا سایر ورزش‌ها داشته باشید.روی تعیین اهدافی مانند تناسب اندام که می‌توانید آن‌ها را برآورده کنید، تمرکز کنید تا تسلیم نشوید و در این میان، بیشتر از همه به یاد داشته باشید که انجام هر ورزشی بهتر از یک گوشه نشستن و غصه خوردن است.

عضلاتتان را شل کنید
وقتی استرس دارید، عضلات شما دچار تنش می‌شوند، اما می‌توانید با شل کردن آن‌ها به خوبی با استرس مقابله کنید و از راه‌های کشش، ماساژ، دوش گرفتن و یا خوابیدن، به بدن خود جان دهید.

 نفس عمیق کشیدن
توقف و کشیدن چند نفس عمیق می‌تواند به سرعت فشار را از شما دور کند و هر قدر این کار را بیشتر انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت، اما شما باید این کار را در ۵ مرحله انجام دهید.در وضعیت راحتی قرار بگیرید و دستان خود را در دامان خود قرار داده و پا‌ها را روی زمین قرار دهید. برای این کار می‌توانید دراز بکشید و سپس، چشمانتان را ببندید و خود را در یک مکان آرامش بخش تصور کنید. بعد، به آرامی نفس‌های عمیقی را وارد بدن خود کرده  و یا خارج کنید. این کار را هر بار ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

 غذای خوب بخورید
به طور کلی, داشتن یک رژیم منظم و متعادل به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید و همچنین، ممکن است به کنترل خلق و خوی شما کمک کند. بنابراین، وعده‌های غذایی شما باید پر از سبزیجات، میوه، غلات کامل و پروتئین بدون چربی برای تأمین انرژی باشد و از هیچ چیز صرف نظر نکنید.صرف نظر کردن از یک نوع غذا و یا وعده غذایی، برای شما خوب نیست و می‌تواند روحیه شما را خراب کند و همچنین می توانداسترس شما را افزایش دهد.

 از سرعت خود بکاهید
زندگی مدرن پر از دغدغه است و گاهی اوقات ما فقط باید سرعت خود را کاهش دهیم و آرام شویم. به زندگی خود نگاه کرده و راه‌های کوچکی برای انجام این کار پیدا کنید.

استراحت کنید
شما باید گاهی اوقات برای زمانی که انرژی ندارید، برنامه ریزی کرده تا ذهن خود را از استرس دور کنید، اما اگر شخصی هستید که دوست دارید هدف گذاری کنید، این ممکن است در ابتدا برای شما سخت باشد، ولی به آن پایبند و منتظر این لحظات باشید.

 برای سرگرمی‌هایتان وقت بگذارید
شما باید برای فعالیت‌هایی که دوست دارید، وقت بگذارید.سعی کنید هر روز کاری انجام دهید که احساس خوبی را در شما ایجاد کند و به شما کمک کند تا استرس شما کاهش یابد، اما لازم نیست زمان زیادی داشته باشید چراکه حتی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هم زمان کافی است.

در مورد مشکلاتتان صحبت کنید
اگر مواردی شما را آزار می‌دهد، صحبت کردن در مورد آن‌ها می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند و می‌توانید با اعضای خانواده، دوستان، پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید.علاوه بر این، می‌توانید با خودتان صحبت کنید که این نوع رفتار به خودگفتاری مشهور است و همه ما آن را انجام می‌دهیم، اما برای اینکه گفت وگوی شما به کاهش استرستان کمک کند، باید اطمینان حاصل کنید که مثبت است و منفی نیست.

به خودتان سخت نگیرید
بپذیرید که هر چقدر تلاش کنید، نمی‌توانید کار‌ها را به طور کامل انجام دهید و همچنین، نمی‌توانید همه چیز را در زندگی خود کنترل کنید. پس به خود لطف کنید و دیگر فکر نکنید که می‌توانید کار‌های زیادی انجام دهید و فراموش نکنید که حس شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید، زیرا خنده تا حد زیادی به شما احساس آرامش می‌بخشد.

 علل استرس خود را حذف کنید
بزرگترین علل استرس در زندگی خود را پیدا کنید و اگر می‌توانید ویژگی‌های آن‌ها را تشخیص دهید، ببینید آیا می‌توانید آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید یا حداقل آن‌ها را کاهش دهید یا خیر؟اگر نمی‌توانید دلایل اصلی استرس خود را شناسایی کنید، سعی کنید یک دفترچه استرس داشته باشید و از زمانی که این موضوع به سراغتان می آید بیشتر یادداشت کنید و ببینید آیا می‌توانید الگویی را تعیین کنید یا خیر؟! سپس, روش‌هایی را برای از بین بردن یا کاهش این عوامل ایجاد کنید.
برچسب ها: استرس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها