به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۲۷۹۸۴۴

نقاشی ۴ دلاری را هزاران دلار خریدند!

نقاشی ۴ دلاری را هزاران دلار خریدند!
گروه فرهنگی: یک تابلو نقاشی که توسط «دیوید بویی» خواننده مشهور خلق شده است و اخیرا پس از خریداری به قیمتی ناچیز، کشف شده بود، در یک حراجی ده‌ها هزار دلار فروخته شد.به گزارش ایسنا، یکی از آثار هنری «دیوید بویی» خواننده مشهور بریتانیایی که اخیرا پس از آنکه از یک فروشگاه کانادایی به قیمت ناچیزی خریداری و کشف شد، روز جمعه در یک حراجی واقع در تورنتو حدود ۹۰هزار دلار به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد.
 
فردی که این نقاشی را به فروش گذاشت یک مجموعه‌دار هنری نیست و  تابستان سال گذشته این نقاشی را در کانادا به قیمت ۴ دلار خریداری کرده بود. در آن زمان خریدار پس از مشاهده نام این خواننده، اثر را برای تایید اصالت به کارشناسان هنری معرفی کرد و در نهایت این نقاشی به عنوان یکی از آثار «بویی» شناسایی شد.پیش از این کارشناسان قیمت تقریبی این تابلو نقاشی را بین ۷هزار تا ۱۰هزار دلار برآورد کرده بودند.

به گفته مدیر حراجی که این نقاشی در آن به فروش رسید این اثر یکی از مجموعه پرتره‌هایی است که «بویی» از خود، دوستانش و سایر افراد در فاصله ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ خلق کرده بود.این نقاشی ۲۴ در ۲۰ سانتی‌متری که چهره مبهم که موهای آبی و قرمز دارد پیش از این در  سال ۲۰۰۱ در یک وبسایت به فروش رسیده بود.

«بویی» در مدرسه هنر شرکت کرده بود و صدها اثر هنری در طول زندگی خود جمع‌آوری کرد که پس از درگذشت او میلیون‌ها دلار به فروش رسیدند، اما  آثار هنری که خود او خلق کرده بود به ندرت به فروش گذاشته می‌شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها