به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۲۷۹۸۴۹
نماینده مجلس افغانستان: ایران، طالبان را تجهيز و پشتيباني مي‌كند

حمایت تمام‌قد از تروریست‌های طالبان برای تسلط مجدد بر افغانستان!

حمایت تمام‌قد از تروریست‌های طالبان برای تسلط مجدد بر افغانستان!
گروه سیاسی: روزنامه کیهان یادداشت امروز خود را به پیشروی تروریست‌های طالبان در افغانستان که پدرخوانده داعش و القاعده محسوب می‌شوند اختصاص داد و نوشت: در این پیشروی‌ها خبری از جنایت‌های هولناک، شبیه جنایات داعش در عراق نیست. طالبان حتی اعلام کرده کاری با شیعیان این کشور هم ندارد... و آنچه هست، صرفا درگیری با نیروهای مسلح دولتی است. ... به عبارتی، نیروهای طالبانی که امروز از آن حرف می‌زنیم، اولا نیروی یکدست و هماهنگی نیست ثانیا، با طالبانی که می‌شناختیم و مثلا سر می‌برید، تفاوت‌هایی کرده است!
گفتنی اینکه، چند روز قبل هم علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران محافل اصولگراهای تندرو با بیان اینکه دولت افغانستان غرب‌گراست از مردم افغانستان خواست تا در مقابل تروریست‌های طالبان مقاومت نکنند و جان خود را به خطر نیاندازند!
* نماد مقاومت و شهید ملی افغانستان «احمد شاه‌مسعود» که رهبر مبارزه با مرتجعان تروریست طالبان، بود و توسط همین گروه جنایتکار به شهادت رسید اگر امروز در قید حیات بود و می‌دید در کشور همسایه غربی با آن ریشه مشترک فرهنگی و تاریخی، علنا با تروریست‌های مرتجع طالبان، همنوایی می‌شود چه می‌کرد؟!

عضو کمیسیون امنیت مجلس افغانستان:
جمهوری اسلامی ایران، طالبان را تجهيز و پشتيباني مي‌كند

در همین حال، عبدالستار حسینی عضو کمیسیون امنیت مجلس افغانستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: جمهوری اسلامی ایران، طالبان را تجهيز و پشتيباني مي‌كند. به گفته او فقط در یک روز از مرز بیرجند 400 افغان مقیم ایران، به صورت مسلح برای حمایت از طالبان وارد خاک افغانستان شدند و پهپادهای ایران با ورود به آسمان ما فیلمبرداری و تصاویر هوایی شهرها و ولسوالی‌ها را به طالبان می‌دهند.

آمریکا مواضع ترو‌ریست‌های طالبان را هدف حمله پهپادی قرار داد
شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام پنتاگون خبر داد که آمریکا مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است. این حملات، ساعاتی قبل از سفر «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان به واشنگتن برای دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده است. مقام آمریکایی گفته است: شمار نامشخصی از تروریست‌های طالبان در ولایت‌های «بغلان» و «قندوز» که این دو حمله در آنها اتفاق افتاد کشته شدند.

دیدار رییس‌جمهور افغانستان با بایدن در کاخ‌سفید
 رییس‌جمهور آمریکا در دیدار با اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان در کاخ سفید گفت: مشارکت میان آمریکا و افغانستان هرگز به پایان نخواهد رسید. نیروهایمان از افغانستان خارج می‌شوند اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا اقتصادی به پایان نخواهد رسید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها