به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۷۹۸۶۶

هر آنچه باید درباره گوشی ارزان‌قیمت اپل بدانید

هر آنچه باید درباره گوشی ارزان‌قیمت اپل بدانید
گروه فناوری: آیفون SE 2022 به عنوان گوشی هوشمند و ارزان‌قیمت آینده اپل دارای مشخصات ممتازی است که احتمالا در نیمه اول سال 2022 عرضه می‌شود.آیفون SE 2020 با قیمت 399 دلار، به بهترین گوشی هوشمند (از لحاظ قیمت) تبدیل شده و عملکرد بهتری را نسبت به گوشی پرچم‌دار مختلف به نمایش گذاشت. اما این محصول فاقد ویژگی‌های متعددی بوده که اپل وعده عرضه آن‌ها را در نسخه 2022 داده است.

جانشین گوشی SE 2020، حداقل از لحاظ مشخصات داخلی به طور قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا یافته و در عین حال، قیمت معقولانه خود را حفظ کرده است. در این مطلب، با تمام خصوصیات آیفون SE جدید آشنا می‌شوید.

طراحی آیفون SE 2022
از لحاظ طراحی، آیفون اس ای جدید دارای شاسی مشابه با آیفون 8 بوده که در نسخه 2020 نیز به کار رفته است. البته از لحاظ حفظ قیمت پایین، این استراتژی چندان هم بی‌اثر نیست، چون از طرف هواداران اپل مورد استقبال قرار می‌گیرد.البته مشتریانی نیز وجود دارند که از ایجاد ابتکار در طراحی بدشان نمی‌آید، اما حداقل در این مورد، تنوع فدای قیمت می‌شود و همه راضی هستند!

نمایشگر گوشی ارزان‌قیمت جدید اپل
طبق گفته‌های مینگ چی کو (تحلیلگر اپل) و راس یانگ (تحلیلگر نمایشگرها)، آیفون SE 3 همانند همتای قبلی خود به نمایشگر ال سی دی 4.7 اینچی مجهز خواهد بود. این نمایشگر در آیفون 8 نیز به کار رفته و ظاهرا جزئی از استراتژی اپل برای حفظ قیمت پایین محصولات خود است.با اینکه بسیاری چشم‌انتظار کاربرد نمایشگر اولد در SE 2022 هستند، اما ارتقای مشخصات می‌تواند رضایت کاربران جهت خرید این محصول را جلب کند.

مشخصات آیفون SE 2022
مشوق اصلی کاربران در خرید SE 3، مشخصات عالی این محصول است. با توجه به تجهیز تراشه A13 بایونیک در گوشی‌های سال 2020، می‌توان انتظار داشت که آیفون ارزان‌قیمت 2022 از تراشه A14 Bionic برخوردار باشد.
گفته می‌شود که مودم 5G بخشی از مشخصات اصلی آیفون SE 2022 است. احتمال می‌رود که این گوشی از مودم اسنپدراگون X55 بهره می‌گیرد، چون اولا ارزان‌تر از مدل X65 و همین‌طور مودم‌های جدیدتر کوالکام بوده و دوما از فناوری sub-6 گیگاهرتزی و mmWave پشتیبانی می‌کند. مودم 5G در بهترین حالت به سرعت دانلود 7 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

دوربین نسخه SE جدید آیفون
جزئیات قطعی در مورد سیستم دوربین SE 2022 وجود ندارد. با این حال، گفته می‌شود که این محصول به دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی مجهز است، درست مثل گوشی‌های آیفون 8 و آیفون XR.شاید این کیفیت چندان جالب به نظر نرسد، اما احتمال کاربرد تراشه بایونیک A14 و اثربخشی آن در عکس‌برداری و تهیه فیلم را نباید نادیده گرفت.پردازنده سیگنال تصویر و موتور عصبی در بایونیک A14 مجموعه‌ای از بهبودهای مبتنی بر نرم‌افزار را به همراه خواهد داشت که بدون شک روی کیفیت تصویربرداری گوشی ارزان‌قیمت آینده اپل تأثیر می‌گذارد. در ضمن، حالت شب (Night Mode) نیز به عنوان یک ویژگی بالقوه محسوب می‌شود.

به عقیده مینگ چی کیو، SE 3 ارزان‌ترین آیفون مجهز به فناوری 5G خواهد بود و قیمت دقیقی را نمی‌توان برای آن اعلام کرد.در حال حاضر، آیفون 12 مینی با قیمت 699 دلار، در جایگاه ارزان‌ترین آیفون 5G قرار دارد. با توجه به استفاده از اجزای موجود برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پژوهشی و تولیدی، احتمال می‌رود که گوشی اس ای 2022 نسبت به حافظه داخلی به کار رفته، با قیمت بین 399 دلار (نسخه عادی) یا 499 دلار (نسخه 64 گیگابایتی) عرضه شود.

تاریخ عرضه و رنگ‌بندی آیفون SE 3
آیفون SE 2022 طبق پیش‌بینی ویلیام یانگ (تحلیلگر زنجیره تأمین) گوشی SE جدید احتمالا در نیمه اول سال 2022 به بازار معرفی می‌شود، هرچند تاریخ یا ماه دقیق آن مشخص نیست. آیفون جدید با تنوع رنگی سفید، مشکی و قرمز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. البته احتمال افزودن یک رنگ سفارشی نیز وجود دارد.

اپل همچنین ممکن است برای جلب رضایت کاربران نوجوان خود، رنگ‌های سبز، آبی، زرد و صورتی را به تنوع رنگ‌های آیفون SE 2022 اضافه کند.اطلاعات بالا طبق دانسته‌های فعلی نوشته شده‌اند. زمان زیادی تا سال 2022 باقی مانده، بنابراین می‌توان از کمپانی کوپرتینویی انتظار داشت تغییرات متعددی را روی دستگاه ارزان‌قیمت خود اعمال کند.
برچسب ها: اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها