به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۷۹۹۳۸

اشتباه یک هزار میلیارد دلاری دولت چین!

اشتباه یک هزار میلیارد دلاری دولت چین!
گروه اقتصادی: مایکل سیلور، مدیرعامل میکرواستراتژی نسبت به اقدامات سختگیرانه دولت چین علیه رمزارزها انتقاد کرد و گفت: اقدام دولت چین یک اشتباه یک تریلیون دلاری است.این کارآفرین در نشست فناوری بلومبرگ گفت: چین ۵۰ درصد سهم بازار بیت‌کوین را در اختیار داشت و آن‌ها به طور میانگین سالانه ۱۰ میلیارد دلار از ارز دیجیتال درآمد کسب می‌کردند. همچنین مشاغل مرتبط با فناوری بلاکچین در چین سالی ۱۰۰ درصد رشد می‌کرد. اما سرکوب سخت‌گیرانه دولت بیت‌کوین را از این کشور خارج کرده است.

سیلور در ادامه گفت: سرکوب دولت چین برای استخراج‌کنندگان رمزارز گران تمام شد و طی چند هفته گذشته بسیاری از بزرگ‌ترین استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در چین مجبور به انتقال عملیات استخراج به خارج از مرزها کرده است. مقصد بیشتر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین ایالت تگزاس در آمریکا است که انرژی ارزان در اختیار استخراج‌کنندگان بیت‌کوین قرار می‌دهد.این در حالی است که فرانسیس سوارز، شهردار میامی گفته که شهر او از استخراج‌کنندگان آواره بیت‌کوین استقبال می‌کند.
 
میکرواستراتژی در ۲۱ ماه ژوئن حدود ۱۳ هزار بیت‌کوین خرید و دارایی بیت‌کوین این شرکت به ۱۰۰ هزار بیت‌کوین رسید که چیزی حدود ۳ میلیارد دلار است.سیلور عقیده دارد خروج سریع چین از بازار رمزارزها باعث پویایی بازار شده است و من عقیده دارم باید سرمایه‌گذاری بلندمدت روی این ارز داشت. بیت‌کوین غیرمادی‌ترین دارایی است.
سایلور بعد از مصاحبه با بلومبرگ در توئیتر نوشت: اگر می‌خواهید به میلیاردها نفر شادی دهید، موسیقی دیجیتال گوش بدهید، اگر می‌خواهید به میلیاردها نفر دانش بدهید به کتاب دیجیتال نیاز دارید اما اگر می‌خواهیدبه ۵ میلیارد نفر ثروث بدهید به ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها