به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۷۹۹۴۸

اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران ماندنی شد؟

اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران ماندنی شد؟
گروه ورزشی: برخی خبر‌ها حاکی از آن است که شانس ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال افزایش پیدا کرده است.در شرایطی که بعد از صعود تیم ملی به مرحله انتخابی جام جهانی، رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ شفافی به تصمیم مجموعه‌اش درباره همکاری با سرمربی تیم ملی نداد، خبرهای متعددی درباره این موضوع منتشر شد که فدراسیون علاقه چندانی به ادامه همکاری با اسکوچیچ ندارد و به دنبال استخدام یک مربی سرشناس‌تر است.

طی یکی دو هفته گذشته اسامی مختلفی به عنوان گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ منتشر و نام مربیان خارجی و داخلی مختلفی به عنوان نفراتی که می‌توانند سرمربی بعدی تیم ملی باشند، رسانه‌ای شده است منتهی امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه احتمال ادامه همکاری فدراسیون با اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی وجود دارد. این اتفاق می تواند به دلیل مفاد قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال افتاده باشد.

قرارداد از چه قرار است؟
در شرایطی که بعد از صعود تیم ملی به مرحله انتخابی جام جهانی، رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ شفافی به تصمیم مجموعه‌اش درباره همکاری با سرمربی تیم ملی نداد، خبر‌های متعددی درباره این موضوع منتشر شد که فدراسیون علاقه چندانی به ادامه همکاری با اسکوچیچ ندارد و به دنبال استخدام یک مربی سرشناس‌تر است.

طی یکی دو هفته گذشته اسامی مختلفی به عنوان گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ منتشر و نام مربیان خارجی و داخلی مختلفی به عنوان نفراتی که می‌توانند سرمربی بعدی تیم ملی باشند، رسانه‌ای شده است منتهی امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه احتمال ادامه همکاری فدراسیون با اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی وجود دارد. این اتفاق می‌تواند به دلیل مفاد قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال افتاده باشد.

قرارداد از چه قرار است؟
قرارداد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ یک قرارداد ارزان و البته با حق فسخ یکطرفه برای فدراسیون فوتبال است. نکته جالب قرارداد این است که اسکوچیچ نمی‌تواند با فدراسیون فوتبال فسخ کند، اما فدراسیون فوتبال می‌تواند با اسکوچیچ فسخ کند. قرارداد با اسکوچیچ مرحله به مرحله و با رضایت فدراسیون تا پایان جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ تمدید می‌شود و همانطور که گفته شد این قرارداد در هر مرحله دارای حق فسخ برای فدراسیون فوتبال است. در واقع اگر فدراسیون فوتبال بخواهد با اسکوچیچ فسخ کند باید مبلغی در حدود ۵ میلیارد تومان به اسکوچیچ بدهد و جالب اینجاست که خود اسکوچیچ حق فسخ و شکایت از فدراسیون فوتبال را پس از فسخ ندارد، اما اگر فدراسیون فوتبال بخواهد فسخ کند باید رقم فوق الذکر را به عنوان غرامت به اسکوچیچ بدهد.

در حالیکه سرمربیان قبلی تیم ملی با صعود از این مرحله پیش مقدماتی، پاداش‌های پانصدهزاردلاری تا یک میلیون دلاری در قراردادهایشان داشتند. نکته عجیب اینجاست که اسکوچیچ برای صعود از این مرحله فقط ششصد میلیون تومان برابر با تقریبا ۲۴۵۰۰ دلار طبق قراردادش می‌گیرد. البته این رقم جدا از پاداش ۳۸۰ میلیون تومانی صعود تیم به مرحله بعد و البته سه سکه رییس صدا و سیما و پاداش‌های ۵۲۰۰ دلاری چهاربرد مقابل هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق است که حدود ۲۰۸۰۰ دلار می‌شود. نکته مهم این قرارداد همانطور که گفته شد این است که قرارداد طوری بسته شده که اسکوچیچ حق فسخ قرارداش را ندارد، اما فدراسیون می‌تواند در هر پایان هر مرحله از همکاری با سرمربی تیم ملی، درباره ادامه همکاری با او تصمیم‌گیری کند.

برخی رسانه‌ها امروز نوشته بودند که در صورت قطع همکاری فدراسیون با سرمربی کروات تیم ملی، فدراسیون باید ۵ ماه حقوق به او غرامت بدهد، اما پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که اگر قرار به قطع همکاری با اسکوچیچ باشد، فدراسیون فوتبال باید ۲۰۰ هزار دلار به حساب این مربی کروات واریز کند.

احتمال ماندن اسکوچیچ بیش از رفتنش است
روزنامه خبرورزشی هم در این باره نوشته است:" اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم از عملکرد اسکوچیچ راضی هستند و تغییر سرمربی تیم ملی را در این مقطع درست نمی‌دانند به خصوص آنکه قطعا جذب مربی جدید هزینه‌های خاص خودش را خواهد داشت. از طرف دیگر حضور برانکو و کی‌روش در تیم ملی منتفی شده و گویا رئیس فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ گفته که مشکلی با ادامه حضور او در تیم ملی ندارد و برای اینکه در آینده متهم به تک محوری در پیشبرد اهداف فدراسیون فوتبال نشود می‌خواهد نظر مثبت اعضای هیات رییسه را در مورد وی داشته باشد. "

البته هنوز فدراسیون تکلیفش با اسکوچیچ را مشخص نکرده و معلوم نیست عزیزی خادم و همکارانش برای ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی منتظر قرعه تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هستند یا نه. همانطور که چند روز قبل نوشته بودیم، عراقی‌ها منتظر روشن شدن وضعیت اسکوچیچ هستند تا اگر فدراسیون فوتبال با او قطع همکاری کرد، سراغش بروند و او را به بغداد ببرند. حالا همه منتظر برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند تا ببینند که اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی خواهد شد یا نه. البته هنوز مشخص نیست جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال کی قرار است برگزار شود. در هر حال چیزی که به نظر می‌رسد احتمال ماندن اسکوچیچ بیشتر از رفتنش است.

برخی رسانه ها امروز نوشته بودند که در صورت قطع همکاری فدراسیون با سرمربی کروات تیم ملی، فدراسیون باید 5 ماه حقوق به او غرامت بدهد اما پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که اگر قرار به قطع همکاری با اسکوچیچ باشد، فدراسیون فوتبال باید 200 هزار دلار به حساب این مربی کروات واریز کند.

احتمال ماندن اسکوچیچ بیش از رفتنش است
روزنامه خبرورزشی هم در این باره نوشته است:" اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم از عملکرد اسکوچیچ راضی هستند و تغییر سرمربی تیم ملی را در این مقطع درست نمی‌دانند به خصوص آنکه قطعا جذب مربی جدید هزینه‌های خاص خودش را خواهد داشت. از طرف دیگر حضور برانکو و کی‌روش در تیم ملی منتفی شده و گویا رئیس فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ گفته که  مشکلی با ادامه حضور او در تیم ملی ندارد و برای اینکه در آینده متهم به تک محوری در پیشبرد اهداف فدراسیون فوتبال نشود می‌خواهد نظر مثبت اعضای هیات رییسه را در مورد وی داشته باشد."

البته هنوز فدراسیون تکلیفش با اسکوچیچ را مشخص نکرده و معلوم نیست عزیزی خادم و همکارانش برای ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی منتظر قرعه تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هستند یا نه. همانطور که چند روز قبل نوشته بودیم، عراقی‌ها منتظر روشن شدن وضعیت اسکوچیچ هستند تا اگر فدراسیون فوتبال با او قطع همکاری کرد، سراغش بروند و او را به بغداد ببرند. حالا همه منتظر برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند تا ببینند که اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی خواهد شد یا نه. البته هنوز مشخص نیست جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال کی قرار است برگزار شود. در هر حال چیزی که به نظر می رسد احتمال ماندن اسکوچیچ بیشتر از رفتنش است. 
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها