به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۲۷۹۹۷۵

خیزش گرد و خاک در چهار استان

خیزش گرد و خاک در چهار استان
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال تگرگ در چهار استان هشدار داد.به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد امروز (۶ تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد و نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها