به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۲۸۰۲۱۲

برترین دانشگاه‌های جهان در رشته صنایع غذایی

برترین دانشگاه‌های جهان در رشته صنایع غذایی
گروه علمی: رتبه‌بندی شانگهای برای رشته "علوم و فناوری مواد غذایی" منتشر شد.به گزارش ایسنا، نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌­شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد.
 
نظام رتبه‌بندی شانگهای اخیرا،‌ در سال ۲۰۲۱ میلادی برای پنجمین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرده است. رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۱ در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است. اسامی بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه از بین ۴۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۹۳ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

این رتبه‌بندی برای رشته "علوم و فناوری موادغذایی" نیز منتشر شد.بررسی این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که بهترین عملکرد مربوط به دانشگاه‌های چین است.رتبه‌بندی ۱۰ دانشگاه برتر جهان در این رشته به ترتیب ذیل است:
۱- دانشگاه جیانگنان(چین)
۲- دانشگاه کشاورزی چین
۳- دانشگاه و پژوهشگاه واخِنینگِن (هلند)
۴- دانشگاه صنعتی جنوبی چین
۵- دانشگاه ججیانگ(چین)
۶- دانشگاه کشاورزی نانجینگ(چین)
۷- دانشگاه ماساچوست در امهرست(آمریکا)
۸- دانشگاه کامپیناس(برزیل)
۹- دانشگاه نانچانگ(چین)
۱۰- دانشگاه سائوپائولو(برزیل)
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها