به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۲۸۰۲۱۹

جشن روز صلح منطقه‌ای درخاورمیانه

جشن روز صلح منطقه‌ای درخاورمیانه
گروه بین الملل: رهبر مسیحیان کاتولیک جهان  نامه‌ای به اسقفهای اعظم کاتولیک خاورمیانه که برای نخستین بار روز صلح منطقه‌ای را جشن می‌گیرند، فرستاد.
 پاپ فرانسیس،  در این نامه  نوشت: "من با خوشحالی دعوت شما را برای پیوستن به شما در این روز خاص، هنگامی که هر یک از شما همراه با معتقدین‌تان مراسم عشای ربانی را به منظور دعا به درگاه خداوند از بابت هدیه صلح در خاورمیانه جشن می‌گیرید، پذیرفته‌ام."پاپ اضافه کرد، از همان ابتدای پاپ شدنش هدف او نزدیکتر شدن به رنج‌های مسیحیان در خاورمیانه بوده و بنا بر این به اسرائیل و سپس مصر، امارات متحده عربی و چند ماه قبل به عراق سفر کرد.
پاپ همچنین درخواستهایش از کلیت کلیسا برای دعا کردن و نشان دادن "همبستگی ملموس با سوریه و لبنان، که آزمونهای سخت جنگ و بی ثباتی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تحمل کرده‌اند" یادآور شد.پاپ در نامه‌اش همچنین گفت، در زمانهایی مثل زمان فعلی، اتحاد بسیار مهم است. او در صحبتهایش استعاره یک فرش شرقی را مطرح کرد که در آن تار و پودهای فراوان در هم تنیده شده‌اند "که تنها با بودن کنار هم و با یکدیگر تبدیل به یک شاهکار میشوند".پاپ فرانسیس گفت: "اگر خشونت، حسادت و تفرقه بتوانند دست کم یکی از این رشته‌ها را بشکنند، کلیت چیز زخمی شده و از شکل می‌افتد."
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها