کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله آمریكا به گروه های مورد حمایت ایران

7 تير 1400 ساعت 16:15


گروه بین الملل: آمریكا اعلام کرد در حملات هوایی، تاسیسات مورد استفاده گروه های نظامی مورد حمایت ایران را در مرز عراق و سوریه را مورد هدف قرار  داد. در بیانیه آمریكا از این گروه ها با عنوان "گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران" نام برده و اسامی آنها "گردان های حزب الله و گردان های سیدالشهدا" اعلام شده است.
  همچنین پنتاگون گفت جو بایدن رئیس ایالات متحده آمریكا پس از حملات مستمر علیه منافع آمریكا، اجازه این حملات هوایی را داد.  این حملات در مرحله زمانی بسیار حساس روی داد. آمریكا گروه های عراقی مرتبط با ایران را در حملات اخیر علیه پایگاه های عراقی میزبان نیروهای آمریكایی متهم می کند و همزمان تلاش می شود آمریكا به توافق هسته ای با ایران بازگردد.
 "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریكا در بیانیه ای ضمن اعلام خبر این حمله هوایی گفت این ضربه ها در پی حملات گروه های مورد حمایت ایران علیه منافع آمریكا در عراق صورت می گیرد.به گفته منابع آمریكایی، در این حملات، پایگاه های فعالیت و انبارهای سلاح در دو مرکز در سوریه و یک مرکز در عراق مورد هدف قرار گرفتند.سخنگوی پنتاگون گفت: "این مراکز از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه افراد و تاسیسات آمریكایی در عراق مورد استفاده بود".
 آمریكا آماری از تلفات و خسارت این حملات ارائه نکرد اما سازمان غیردولتی "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن  اعلام کرد حداقل 5 نفر از اعضای گروه های حامی ایران در حملات آمریكا کشته شدند.این دومین حملات هوایی علیه گروه های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از زمان آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهور آمریكاست.
 


کد مطلب: 280224

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/280224/حمله-آمریكا-گروه-های-مورد-حمایت-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir