به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۰۲۵۵

جزئیات دوسالانه خوشنویسی تشریح شد

جزئیات دوسالانه خوشنویسی تشریح شد
گروه فرهنگی: ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران باهدف اعتلای بیش‌ از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان خوشنویسی ایران و رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط باهنر خوشنویسی، مهرماه ۱۴۰۰ در قزوین برگزار می‌شود.مسابقه، بخش ویژه بزرگداشت استاد عمادالکتاب سیفی قزوینی، بخش نمایشگاهی، بخش نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در گرایش‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط از جمله بخش‌های دوسالانه ششم است.

عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران درباره اضافه شدن بخش نقاشی‌خط در این دوره به خبرنگار ما گفت: انجمن خوشنویسان ایران که نهاد اصلی هنر خوشنویسی است، امسال به طور جدی به روند برگزاری دوسالانه ورود کرده و این رویداد با همکاری انجمن خوشنویسان قزوین و اداره فرهنگ و ارشاد این استان روز ۲۱ مهرماه همزمان با روز ملی خوشنویسی آغاز خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به برنامه ریزی‌هایی که برای برگزاری هرچه بهتر این دوسالانه صورت گرفته است، بخش نقاشی‌خط هم که مطالبه بسیاری از هنرمندان بود به این رویداد اضافه شد. همچنین طراحی پوستر این دوسالانه توسط استاد صداقت جباری نشان از نگاه فنی برگزار کنندگان این رویداد دارد.این مدیر هنری با بیان اینکه در چهارسالی که آقای صالحی وزیر ارشاد هستند ما حتی یکبار هم او را ملاقات نکرده ایم اظهار کرد: از دولت آینده انتظار داریم که کار را به بخش خصوصی واگذار و به اهالی هنر اعتماد کند. در وزارت ارشاد برای هنر‌ها کمیسیون تشکیل و بودجه هر شاخه هنری را در اختیار متولیان آن هنر قرار دهند.
برچسب ها: خوش نویسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها