به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۸۰۳۳۸

احسان حدادی قطعا به المپیک می‌رود

احسان حدادی قطعا به المپیک می‌رود
گروه ورزشی: رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که یک مرتبه دیگر قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک از آن ها تست دوپینگ گرفته می شود و در صورت منفی بودن نمونه مربوطه، به توکیو خواهند رفت. وی همچنین در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی بیان کرد که حضور این ورزشکار در المپیک قطعی است.به گزارش ایسنا، غلامرضا نوروزی در رابطه با مثبت شدن دوپینگ دو رزمی کار ایرانی که یکی از آن ها دارای شانس بالای کسب مدال در المپیک توکیو بود، اظهار کرد: این ورزشکاران سرمایه ملی هستند و وظیفه ما دفاع از آن هاست، یکی از این ورزشکاران المپیکی بوده و با توجه به اینکه ماده خاص مصرف کرده هر نوع حکمی را می توان در این رابطه متصور شد و این امکان دارد که حکم ۲۰ ماهه صادر شده با توجه به اعتراض صورت گرفته در رابطه با وی کمتر شود.
 
وی ادامه داد: در مورد رشته تکواندو باید عنوان کرد که موضوع المپیک مطرح نیست و تیم بانوان به صورت نمایشی شرکت می کند و کسب مدال آن مهم نیست، اما مساله وی نیز در دست بررسی است و صدور حکم در دست ایران است، ما همه جوانب را در نظر می‌گیریم و پس از آن حکم می ‌دهیم.

ریس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه کمتر از یک ماه به المپیک زمان مانده، ۲ ورزشکار هم دوپینگ کرده‌اند و چه کسی باید در این زمینه نظارت کند، اگر سایر ورزشکاران هم مرتکب دوپینگ شوند چه کسی باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: ورزشکار هر لحظه می ‌تواند از دارو استفاده کند اما برخی داروها مثل استروئیدها حدود پنج تا شش ماه در خون می ‌مانند و برخی دیگر ممکن است تا چند ساعت از بدن دفع شوند و ورزشکار نیز ۲۴ ساعته در اختیار ما قرار ندارد، اما در مورد ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی علاوه بر آموزش، در فضای مجازی، به صورت گروهی و انفرادی مسائل را رصد می کنیم.

نوروزی با بیان اینکه تا پیش از آغاز المپیک از همه ورزشکاران مجددا تست دوپینگ گرفته می‌شود، گفت: تا المپیک یک بار دیگر تست می‌گیریم، اگرچه مثبت شدن نمونه ضرر محسوب می‌شود اما اگر تست نگیریم ممکن است این نمونه‌ها در المپیک مثبت شوند. ما نه در المپیک و نه بازی‌های آسیایی به خاطر فعالیت‌هایی که داشتیم هیچ نمونه مثبتی نداشته ‌ایم، بنابراین در فاصله تا المپیک از ورزشکاران تست می ‌گیریم و در صورت منفی شدن تست دوپینگ ورزشکاران، به المپیک اعزام خواهند شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای ورزشکاران المپیکی، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی تا ۲ روز قبل تکمیل شد. آموزش‌ ها، نمونه ‌گیری تست دوپینگ و پایش سلامت ورزشکاران که روزانه و هفتگی انجام می‌شود از دیگر اقداماتی است که انجام شده و می ‌شود و تا این لحظه به جز مجتبی عابدینی، آرمین هادی پور و احسان حدادی مشکل دیگری نداشتیم و این ورزشکاران زیر نظر همکاران ما هستند و فعالیت های توانبخشی آن ها در حال پیشبرد است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره همکاری با ۲ آزمایشگاه کلن و قطر، گفت: در یک مقطع زمانی برای انتقال پول به آزمایشگاه کلن آلمان مشکل داشتیم و نمی‌ توانستیم به خاطر تحریم پول واریز کنیم، آن ها نیز تهدید می‌کردند اگر هزینه‌ها را ندهید جواب آزمایش را نمی ‌دهیم و نمونه ها را تحویل نمی گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد با آزمایشگاه قطر هم تفاهمنامه امضا شود و در نهایت نمونه های خود را به آزمایشگاه قطر یا کلن می فرستیم.

نوروزی درباره اینکه آیا بدهی به آزمایشگاه ‌ها تسویه شده، عنوان کرد: ما بدهی داریم اما به روز شده است هرچند اینگونه نیست که چهار تا پنج مرحله بدهکار باشیم و بدهی ما برای یک مرحله قبل است که به مرور پرداخت می‌ شود.

وی در ارتباط با پاسپورت بیولوژیک و اینکه گفته شده بود آزمایشگاهی در ایران این برنامه را اجرایی خواهد کرد، گفت: آزمایشگاه مربوطه برای ۱۹ سال قبل است و برخی از وسایل از مد افتاده و به همین دلیل فعال کردن آزمایشگاه هزینه زیادی دارد، از طرفی داشتن آزمایشگاه دردسرهای خاص خود را دارد، همان طور که برخی کشورها مانند تایلند و برخی کشورهای آسیا و به ویژه روسیه با مشکلاتی روبرو شدند که این مساله از عوارض آزمایشگاه داشتن است، بنابراین تصمیم گرفتیم برخی از این دستگاه ها را به روز کرده و بتوانیم پاسپورت بیولوژیک و برخی آزمایش های مکمل را انجام دهیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی،  تصریح کرد: با توجه به مشکلی که برای احسان حدادی به وجود آمد یک کمیسیون تخصصی برای او تشکیل دادیم‌ و با توجه به وضعیت جسمانی احسان، می‌تواند تمریناتش را انجام دهد و مشکل خاصی ندارد.

نوروزی ادامه داد: با توجه با دیسک شدید کمرش نیاز به عمل جراحی دارد اما چون سال ها زحمت کشیده خیلی تمایلی به جراحی ندارد تا با فعالیت توانبخشی بتواند به المپیک اعزام شود و پس از آن مجددا معاینه می ‌شود و تحت نظر متخصصان تصمیم‌گیری خواهد شد.وی با اعلام اینکه حضور احسان حدادی در المپیک توکیو قطعی است، گفت: او حتما در مسابقات المپیک توکیو شرکت می‌ کند و او مانعی برای فعالیت ندارد.
برچسب ها: احسان حدادی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها