به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۸۰۴۰۸

انقلابی تازه در ساخت ضربان‌ساز‌های قلب

انقلابی تازه در ساخت ضربان‌ساز‌های قلب
گروه علمی: دانشمندان می‌توانند اندازه این دستگاه را متناسب با نیاز بیمار تنظیم کنند تا در صورت عدم نیاز پس از روز مشخص تعیین شده‌ای حل و جذب شود.آیا این دستگاه آینده ضربان ساز‌های قلب یا پیس میکر‌ها خواهد بود؟ دانشمندان اولین ضربان‌ساز قلب بی‌سیم و بدون نیاز به باتری را در جهان تولید کرده‌اند که ظرف مدت یک هفته حل می‌شود.
 
 این دستگاه سبک ضربان‌ساز قلب به صورت بی‌سیم انرژی را از طریق آنتنی از راه دور دریافت می‌کند. مواد به کار رفته در ساخت این ضربان‌ساز سازگار با محیط زیست هستند و به طور طبیعی در بدن جذب می‌شوند.دانشمندان می‌توانند اندازه این دستگاه را متناسب با نیاز بیمار تنظیم کنند تا در صورت عدم نیاز پس از روز مشخص تعیین شده‌ای حل و جذب شود.مدت معمول کار این دستگاه پنج تا یک هفته است و پس از آن در بدن جذب می‌شود. پژوهشگران امیدوارند این ضربان‌ساز به زودی جای ضربان‌ساز‌های موقت که برای برداشتن آن نیاز به جراحی وجود دارد را بگیرد.

این دستگاه سبک توسط پژوهشگران دانشگاه‌های نورث وسترن و جورج واشنگتن در همکاری با یکدیگر ساخته شده است.پژوهشگران می‌گویند جذب شدن این ضربان‌ساز در بدن خطر عفونت و لخته شدن احتمالی خون را نیز کاهش می‌دهد.پیس میکر‌ها ضربان‌ساز‌هایی هستند که ایمپالس‌ها را تولید و به سمت قلب هدایت می‌کنند. هر ایمپالس الکتریکی که از ضربان‌ساز خارج می‌شود موجب تحریک قلب و انقباض آن می‌گردد.
برچسب ها: قلب مصنونی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها