به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۲۸۰۴۲۳

در خواست حفاظت از کودکان گرفتار در جنگ

در خواست حفاظت از کودکان گرفتار در  جنگ
گروه بین الملل:دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت و کشورهای سراسر جهان خواست تا اطمینان حاصل کنند که از کودکان در درگیری‌های مسلحانه حفاظت می‌شود.
 آنتونیو گوترش، گفت: من از شورای امنیت و تمامی کشورهای عضو می‌خواهم تا قویا در هر زمان و به هر شکلی از حفاظت از کودکان حمایت کنند.
به دنبال انتشار گزارش دبیرکل سازمان ملل که افشا کرد در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴ هزار نقض جدی و شدید علیه کودکان صورت گرفته است، گوترش از تمامی طرفین درگیر خواست تا جلوگیری از چنین نقض‌هایی را در اولویت قرار دهند و به آتش‌بس‌ها پایبند باشند.گوترش همچنین از تمامی کشورها خواست تا برنامه‌های اقدام و تعهداتی را برای محافظت بهتر، آزادی و جلوگیری از کشته شدن کودکان در جنگ تدوین کنند."گنادی کوزمین"، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست  شورای امنیت گفت: از سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۲۸ کودک در جریان درگیری‌ها در شرق اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.وی افزود: در جریان درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین، بیش از ۱۰۰ کودک به دست نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند. براساس آمار ثبت شده، در خاک جمهوری خودخوانده دونتسک، ۹۳ کودک کشته، ۲۶۳ کودک زخمی و ۴۳ کودک فلج شده‌اند.کوزمین تصریح کرد: مرگ ۳۴ کودک نیز در خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک ثبت شده است.
گزارش هفته گذشته سازمان ملل افزایش هشداردهنده‌ای را در سال ۲۰۲۰ نشان داد و حاکی از آن بود که در سال ۲۰۲۰ ربوده شدن کودکان در مناطق جنگی جهان ۹۰ درصد و تجاوز به کودکان در این مناطق ۷۰ درصد افزایش داشته است. این داده‌ها همچنین افشا کرد که در همین سال بیش از ۸۴۰۰ کودک در درگیری‌ها کشته و یا دچار نقص عضو شده‌اند.


 
برچسب ها: سازمان ملل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها