به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۲۸۰۴۶۸

استعفای وزیر عراقی به خاطر ایران

استعفای وزیر عراقی به خاطر ایران
گروه اقتصادی: ماجد مهدی حنتوش، وزیر برق عراق، از سمت خود استعفا داد. به نظر می‌رسد که دلیل استعفای او تظاهرات مردمی است که از قطعی برق در کشور شاکی هستند.
سخنگوی وزارت برق اعلام کرده است که استعفانامه به نخست وزیر عراق تقدیم شده و «مصطفی کاظمی» آن را پذیرفته است.
دمای نقاطی از عراق در طول روز و زیر تابش آفتاب به شصت درجه سانتیگراد می‌رسد و در سایه دما پنجاه درجه سانتیگراد است. قطعی برق در گرمای این چنینی، باعث ناخشنودی بسیاری از مردم عراق شده است.
معترضان در بصره به دولت مهلت داده بودند که برق این منطقه را وصل کند یا با عواقب سختی روبه‌رو می‌شود. معترضان دولت را تهدید کرده بودند که «درسی به مقام‌ها می‌دهند که فراموش نکنند.» آنها گفته بودند که اگر  برق وصل نشود، «کاری خواهند کرد که برق تمام خیابان‌های بصره قطع شود.»عراق به سی هزار مگاوات برق احتیاج دارد اما فقط توانایی تولید ۱۹ تا ۲۱ هزار مگاوات را دارد.
ایران به عراق برق و گاز صادر می‌کند. یک سوم از برق و گاز مورد نیاز عراق از ایران به این کشور صادر می‌شود.آنطور که اطلاعات وزارت برق عراق نشان می‌دهد، ایران در روز سه‌شنبه صادرات برق به عراق را متوقف کرد.عراق چهار میلیارد دلار به ایران بدهی دارد اما به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به پرداخت این پول به ایران نیست.

 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها