به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۸۰۴۷۶

ذخایر ارزی عربستان در پایین‌ترین سطح

ذخایر ارزی عربستان در پایین‌ترین سطح
گروه اقتصادی: دخایر ارزی بانک مرکزی عربستان سعودی در ماه گذشته با کاهش ۰.۸ درصد به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۴ تنزل کرد.با شیوع ویروس کرونا، بهای نفت خام در بازارهای جهانی پایین آمد و درآمد ارزی عربستان را کاهش داد. همزمان، حمایت مالی دولت از کسب و کارهایی که به خاطر قرنطینه تعطیل شده و کمک به افرادی که شغل خود را از دست دادند هزینه‌ها را افزایش داد و دولت برای تامین هزینه‌ها ناگزیر از ذخایر ارزی استفاده کرد.بخش عمده کاهش ذخایر ارزی ناشی از"سرمایه‌گذاری فرصت‌طلبانه" دولت سعودی در خارج بود.

از آنجا که رکود جهانی ناشی از شیوع کرونا به کاهش بهای برخی دارایی‌ها در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته غربی منجر شده بود، دولت سعودی از این فرصت برای خرید این اقلام زیر بهای معمول استفاده کرد و برای این منظور، ذخایر ارزی بانک مرکزی را به کار گرفت.به گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی عربستان گفته است که ذخیره ارزی این بانک نزدیک به ۱۴ میلیارد ریال سعودی (نزدیک به ۴ میلیارد دلار) کاهش یافته است و ارزش ذخایر ارزی عربستان که در سال ۲۰۱۴ و قبل از سقوط بهای نفت به بالای ۷۰۰ میلیارد رسیده بود در حال حاضر ۴۳۲ میلیارد دلار اعلام شده است.
بانک مرکزی عربستان اطمینان داده است که با وجود این کاهش، ذخایر ارزی برای انجام معاملات خارجی و همچنین مداخله در بازار به منظور حمایت احتمالی از نرخ ریال سعودی کفایت می‌کند.
دولت سعودی امیدوار است با پایان بحران ناشی از شیوع کرونا و افزایش بهای نفت، عواید نفتی آن کشور افزایش یابد.


 
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها