به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۸۰۵۵۸

۷۰درصد لوازم خانگی ایرانی در انبار‌ها

۷۰درصد لوازم خانگی ایرانی در انبار‌ها
گروه اقتصادی:  رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد از رکود بسیار شدید حاکم در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: بالغ بر ۷۰ درصد لوازم خانگی‌ تولید شده ایرانی اکنون در انبارهای تولیدکنندگان انباشته شده‌اند. زیرا وضعیت بازار نامساعد است و خریدار وجود ندارد.
رضا رزقیان‌مقدم در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: بالغ بر ۸ ماه است که بازار غرق در رکود بسیار شدید است و همکاران ما به دنبال پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۹۹ هستند، همچنین کاهش آمار ازدواج نیز در رکور بازار لوازم‌خانگی تاثیرگذار است.
وی در ارتباط با لوازم خانگی قاچاق در بازار افزود: کالاهای قاچاق از طریق باربری‌های غیرمجاز وارد مشهد می‌شوند و در صورت مشاهده این گونه فعالیت‌ها قطعا با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی  با اشاره به انباشته شدن کالاهای داخلی در انبارها بیان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد لوازم خانگی‌ تولید شده ایرانی اکنون در انبارهای تولیدکنندگان انباشته شده‌اند، نمایندگان فروش نیز تمایلی به خرید لوازم‌خانگی ندارند زیرا وضعیت بازار نامساعد است و از طرفی هم نمایندگان فروش پس از خرید کالا باید نسبت به تعهدات و بدهی‌های خود به سایر شرکت‌ها اقدام کنند. به همین دلیل کالاهای تولیدی در انبارها انباشته شده‌اند و خربدار وجود ندارد.
رزقیان ادمه داد: با وجود این مسائل استقبال مردم از تولیدات داخلی مطلوب بوده و تولیدات داخل کشور با کالاهای خارجی در خط رقابت هستند. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، تمام اقلام موجود در کشور اعم از خوراک، پوشاک و... افزایش قیمت داشته‌اند اما این افزایش قیمت بر هیچ یک از این اقلام اعمال نشده است. زیرا دیگر استقبالی از جانب مردم دیده نمی‌شود.


 
برچسب ها: لوازم خانگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها