به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۸۰۶۲۳

كشف ۱۸۲ گور بی نام و نشان دیگر کانادا

كشف ۱۸۲ گور بی نام و نشان دیگر کانادا
گروه بین الملل: جامعه بومیان کانادا  از ردیابی ۱۸۲ گور بی‌نام در نزدیکی در یک مدرسه سابق کلیسای کاتولیک برای کودکان بومی خبر داده است.
این گورهای بی‌نام و نشان که در نزدیکی شهر «کرنبروک» در بریتیش کلمبیا پیدا شده سومین مورد از گورهای بی نام و نشانی است که در یک ماه اخیر شناسایی شدند. پیش از این نیز گورهای بی نام و نشانی دیگری با حدود ۶۰۰ جسد و ۲۱۵ جسد کشف شده بود.کرنبروک در ۸۴۳ کیلومتری شرق ونکوور واقع شده است.جامعه بومیان کانادا اعلام کرده است که از سال گذشته با استفاده از فناوری در حال جستجو مناطق اطراف مدرسه کاتولیک‌های «سینت اوژن» بوده که طی سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۷۰ فعالیت می‌کرده است.
طبق این گزارش بقایای اجساد در عمق یک متری گورهای بی نام و نشان این منطقه پیدا شده است.پیش از این گورهایی در یک مدرسه شبانه‌روزی وابسته به کلیسای کاتولیک در ایالت ساسکاچوان، واقع در شرق کانادا کشف شد که در فاصله سال‌های ۱۸۹۹ تا قبل از تخریب آن در سال ۱۹۹۷ محل زندگی کودکان بومی بود.دولت کانادا همچنین روز ۸ خرداد اعلام کرد که گور دسته‌جمعی ۲۱۵ کودک بومی را در مدرسه شبانه‌روزی کملوپس کشف کرده است. مدرسه کملوپس در سال ۱۸۹۰، با هدف جداسازی کودکان بومی از خانواده و تدریس زبان انگلیسی به آن‌ها به جای زبان مادری و فرهنگ بومی، توسط کلیسای کاتولیک راه‌اندازی شد.در اواخر دهه ۶۰ میلادی نظارت بر این مدرسه شبانه‌روزی به دولت کانادا محول شد و سرانجام این مدرسه در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.
اکنون بعد از چهار دهه تعطیلی، جسد ۲۱۵ کودک بومی محصل این مدرسه در محوطه آن کشف شده که برخی از آنها سه ساله بوده‌اند، بیشتر از افراد جامعه بومی «سِپواخِمپ» هستند.
سال ۲۰۱۵ «کمیسیون حقیقت و اصلاح» کانادا گزارشی درباره مدارس اجباری برای بومی‌ها منتشر کرد که می‌گوید هزاران کودک از خانواده‌هایشان جدا شده و مجبور به ماندن در مدارس شبانه‌روزی شده بودند.این گزارش از آزار جسمی، جنسی و روانی کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی بومیان هم در دوران تحت کنترل کلیسای کاتولیک و هم دولت فدرال کانادا، خبر داده بود.
تا دهه نود میلادی در مجموع حدود ۱۵۰ هزار تن از کودکان مردمان بومی کانادا به زور در ۱۳۹ مدرسه شبانه‌روزی در سراسر کانادا نگهداری می‌شدند. آنها از تماس با خانواده و فرهنگ خود محروم بودند و در موارد بسیاری مورد آزار و سوء استفاده جنسی آموزگاران قرار می‌گرفتند.طبق گزارش نهایی تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه صورت گرفته، بیش از چهار هزار نفر از این کودکان در دوران اقامت در این مدارس درگذشته‌اند.
تحقیقات به این نتیجه رسید که کانادا علیه مردمان بومی این کشور مرتکب «نسل‌کشی فرهنگی» شده است.


 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها