به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۸۰۸۰۴

ابهامات مرگ قاضی منصوری بیشتر از گذشته

ابهامات مرگ قاضی منصوری بیشتر از گذشته
گروه سیاسی: روزنامه شرق نوشت: پرونده مرگ مشکوک قاضی منصوری چهره‌ای شناخته‌شده و البته قدرتمند در روزهای قبل از بازنشستگی در دستگاه قضا همچنان با ابهام‌های بسیار منتج به نتیجه نشده است. خودکشی یا قتل! هنوز علت مرگ مشخص نیست و خانواده منصوری از روند رسیدگی به پرونده گله‌مند هستند.
در نخستین جلسه دادگاه بررسی پرونده باند فساد در دستگاه قضا در ۱۸ خرداد نام قاضی منصوری در کنار متهمان دیگر از جمله اکبر طبری شنیده شد. در آن زمان مشخص شد که چهار نفر از متهمان این پرونده حسن نجفی (متهم ردیف دوم)، مصطفی نیازآذری (متهم ردیف پنجم)، محمد انوشه (متهم ردیف هفتم) و غلامرضا منصوری (متهم ردیف نهم) در خارج از ایران و به گفته دادستانی متواری‌اند.غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده قضائی اکبر طبری که از کشور متواری شده‌ بود، به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم شد. او که هنگام برگزاری دادگاه حضور نداشت، مشخص شد که به آلمان گریخته است.
در جلسه سوم دادگاه، فرهاد مشایخ یکی از متهمان گفت: در سه، چهار روز گذشته، غلامرضا منصوری با او تماس گرفته و از او خواسته‌ است که در جلسه دادگاه بگوید که ۵۰۰ هزار یورو را «قرض» داده ولی او قبول نکرده است.او مدعی شد که به منصوری گفته‌ است: «چرا باید این حرف را بزنم». به گفته فرهاد مشایخ، این پول با درخواست حسن نجفی، یکی دیگر از متهمان پرونده که او نیز از کشور خارج شده، به منصوری پرداخت شده‌ است. فرهاد مشایخ گفت او منصوری را اولین بار در دفتر اکبر طبری، دیده‌ است و در جلسه سوم دادگاه، مشخص شد که غلامرضا منصوری در مرداد سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده است.
فرهاد مشایخ همچنین گفت: «نجفی اظهار کرد که منصوری مزاحم وی شده و از من پول و ملک می‌خواهد که در پنج نوبت پنج بسته که جمعا ۵۰۰ هزار یورو بود به او دادیم اما بازهم قانع نشد». با تکرار نام این متهمان در جلسات دادگاه طبری توجه افکار عمومی به نقش و نفوذ این قاضی فاسد جلب شد اما زمانی نام او بر زبان‌ها افتاد که ۳۰ خرداد خبر مرگ مشکوک او رسانه‌ای شد.
از سال گذشته تا امروز تغییر خاصی در پرونده مرگ مشکوک این قاضی رخ نداده اما هرازچندگاهی خانواده او از متهمان و روابط قاضی منصوری در رومانی سخن گفته‌اند و در آخرین واکنش بیانیه‌ای را روز گذشته منتشر کردند که خبر از وجود یک پرستو در کنار قاضی منصوری داده البته اینکه این پرستو برای نیروهایی در داخل کار می‌کرده یا خارج از کشور، از دید آنها نیز مبهم باقی مانده است.
در بخشی از بیانیه خانواده قاضی منصوری آمده است: اگر قاضی منصوری از سفارت اخراج نشده بود، قطعا حالا زنده بود و اگر در محیطی ناامنی قرار نمی‌گرفت شاید به قتل نمی‌رسید و می‌توانست به کشور برگردد و در جلسات دادگاه شرکت کند و از اتهام انتسابی‌اش دفاع نماید و واقعیت قضیه برای همگان روشن شود.


 
برچسب ها: قاضی منصوری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها