به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۸۰۹۱۲

قیمت طلای جهانی ثابت ماند

قیمت طلای جهانی ثابت ماند
گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه با کاهش نگرانیها نسبت به احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره آمریکا، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از این که روز جمعه به ۱۷۹۴ دلار و ۸۶ سنت رسید، در معاملات روز جاری ثابت بود و در ۱۷۸۷ دلار و ۵۹ سنت ایستاد. اکثر بازارهای آمریکا روز جاری به مناسبت تعطیلات روز استقلال بسته هستند.
 
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سیگنالهای متفاوت زیادی را فراهم کرد و به حد کافی قوی نبود تا زمینه برای اقدام بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل سیاست انبساطی را فراهم کند. با این حال رشد اقتصادی در آمریکا کاملا قوی و تورم کاملا قوی است. بازارها همچنان روی موضع موافق با افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا به طور جدی حساب می کنند و این امر روند صعودی طلا را محدود می کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئن بیشترین شغل جدید را در ۱۰ ماه گذشته اضافه کرده است اما نرخ بیکاری بالاتر رفت و مشارکت نیروی کار تغییر محسوسی نداشت و روند رشد دستمزد ساعتی نیز آهسته شد.در این بین، بهبود بازار کار تمرکز سرمایه گذاران روی آمار اقتصادی و حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده زیرا بازارها از شواهد بهبود قویتر اقتصاد در بحبوحه نگرانیها نسبت به تورم پایدار استقبال می کنند.
بر اساس گزارش رویترز، جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می شود ممکن است سیگنالهای بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۷۸۹ دلار را شکسته و به ۱۸۱۳ دلار صعود کند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷۹۳ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۰۹۴ دلار و ۹۹ سنت معامله شد.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها