به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۸۱۰۰۸

وضعیت فاجعه بار کمبود دارو در لبنان

وضعیت فاجعه بار کمبود دارو در لبنان
گروه بین الملل: انجمنی به نمایندگی از شرکت‌های واردکننده دارو در لبنان، با توجه به وخیم‌تر شدن بحران اقتصادی، نسبت به احتمال کمبودهای فاجعه‌بار دارو در کشور هشدار داد.
این انجمن می‌گوید: "در ماه گذشته، واردات تقریبا بطور کامل زمین‌گیر شده است".لبنان در ۱۸ ماه گذشته، دچار یک بحران اقتصادی شدید شده و کمبود ارز در کشور امکان پرداخت به تامین‌کنندگان خارجی را دشوار کرده است.بعضی از شرکت‌های دارو و درمانی لبنان در حال حاضر داروهای مورد نیاز برای درمان سرطان و بیماری‌های قلبی را تمام کرده‌اند.
این انجمن گفته است اگر اقدامی صورت نگیرد، تا پایان ماه جاری وضعیت فاجعه‌بار خواهد شد.این انجمن از بانک مرکزی لبنان خواسته است تا دلار را برای پرداخت هزینه دارو آزاد کند. آنها گفته‌اند که بدهی‌شان به تامین‌کنندگان خارجی از دسامبر تا کنون به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.بحران اقتصادی نیمی از جمعیت را در فقر فرو برده و منجر به اعتراضات گسترده شده است. متعرضان خواهان حذف نخبگان سیاسی شده‌اند که متهم به فساد و سوء‌مدیریت و قصور هستند.به گزارش بانک جهانی لبنان هم اکنون یکی از عمیق‌ترین بحرانهای اقتصادی تاریخ مدرن را تجربه می‌کند.لبنان از تابستان سال ٢٠١٩ میلادى وارد شدیدترین بحران اقتصادى بعد از جنگ داخلى این کشور شد وپول ملی این کشور بیش از ۸۰ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.


 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها