به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۸۱۰۳۳

۳ روش موثر برای درمان سردرد

۳ روش موثر برای درمان سردرد
گروه جامعه: سردرد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از ناراحت کننده تا کاملا غیر قابل تحمل، می‌توانند زندگی روزمره شما را مختل کنند. انواع مختلفی سردرد وجود دارد که سردردهای تنشی شایع‌ترین آنها هستند.سردردهای خوشه‌ای دردناک است و به صورت گروهی یا خوشه‌ای اتفاق می‌افتد در حالی که میگرن نوعی سردرد متوسط ​​تا شدید است. بسیاری از داروها با هدف تسکین علائم سردرد تجویز می‌شوند، اما تعدادی از درمان‌های طبیعی و موثر نیز وجود دارد. در ادامه ۳ روش درمانی خانگی موثر برای خلاص شدن از شر سردرد را به شما می‌گوییم.

۱ -آب بنوشید
هیدراتاسیون نامناسب ممکن است شما را به سمت سردرد سوق دهد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که کم‌آبی مزمن یکی از دلایل عمده سردردهای تنشی و میگرنی است. نوشیدن آب علائم سردرد را در اکثر افراد کم آب بدن در طی ۳۰ دقیقه تا سه ساعت تسکین می‌دهد. علاوه بر این، کمبود آب بدن می‌تواند باعث کاهش قدرت تمرکز و تحریک‌پذیری شود و علائم شما را حتی بدتر نشان دهد. برای جلوگیری از سردردهای ناشی از کم‌آبی بر نوشیدن آب کافی در طول روز و خوردن غذاهای غنی از آب تمرکز کنید.
 
۲- درد را با کمپرس سرد تسکین دهید
استفاده از کمپرس سرد ممکن است به کاهش علائم سردرد کمک کند. استفاده از کمپرس سرد یا یخ زده در ناحیه گردن یا سر، التهاب را کاهش می‌دهد، رسانایی عصب را کند می‌کند و رگ‌های خونی را منقبض می‌کند، همه اینها به کاهش درد سردرد کمک می‌کند.در یک مطالعه روی ۲۸ زن، استفاده از بسته ژل سرد روی سر به طور قابل توجهی درد میگرن را کاهش داد. برای تهیه کمپرس سرد، یک کیسه ضد آب را از یخ پر کنید و آن را در یک حوله نرم بپیچید. کمپرس را برای از بین بردن سردرد روی پشت گردن، سر یا شقیقه‌ها بزنید.
 
۳- مقداری چای زنجبیل میل کنید
ریشه زنجبیل حاوی بسیاری از ترکیبات مفید از جمله آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد التهاب است.یک مطالعه در ۱۰۰ فرد مبتلا به میگرن مزمن نشان داد که ۲۵۰ میلی گرم پودر زنجبیل به اندازه داروی معمول سردرد سوماتریپتان در کاهش درد میگرن موثر است. علاوه بر این، زنجبیل به کاهش حالت تهوع و استفراغ، علائم رایج مرتبط با سردردهای شدید کمک می‌کند.می‌توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا یک چای قدرتمند با ریشه تازه زنجبیل درست کنید.
برچسب ها: سردرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها