به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۸۱۰۴۷

هرگز این میوه‌ را با معده خالی نخورید

هرگز این میوه‌ را با معده خالی نخورید
گروه علمی: متخصصان تعذیه می‌گویند انواع مختلفی از میوه‌ها وجود دارد که باید هنگام صبح از خوردن آن‌ها اجتناب شود.اکثر مردم تصور می‌کنند که همه میوه‌ها بی‌عیب هستند و می‌توانند به عنوان جایگزینی سالم برای صبحانه مصرف شوند؛ این یک اشتباه مشترک است که همه انجام می‌دهند؛ زیرا برخی از آن‌ها حاوی کالری اضافی هستند و نمی‌توان آن‌ها را با معده خالی خورد.
 
داریل گیوفر متخصص تغذیه آمریکایی توصیه می‌کند که از خوردن موز، سیب یا گلابی هنگام صبح و با معده خالی خودداری کنید.این متخصص درباره مصرف موز به صورت ناشتا هشدار داد و گفت:  موز مقادیر زیادی قند در مقایسه با دیگر میوه‌ها مانند سیب و گلابی دارد و به تعبیری "بمب قند" توصیف می‌شود.

او توضیح داد: موز به سرعت انرژی بدن را تأمین می‌کند و منجر به افزایش سریع قند خون نیز می‌شود اما به سرعت دوباره کاهش می‌یابد. برای ورزشکارانی که به سرعت به انرژی احتیاج دارند، خوردن موز در صبح توصیه می‌شود.
کارشناسان سلامت معتقدند که پس از آن، فرد قبل از اینکه زمان ناهار فرا برسد، دوباره احساس گرسنگی می‌کند و گرسنگی با احساس خستگی همراه است، بنابراین خوردن موز برای پر کردن معده تا وعده ناهار مناسب نیست.
این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه موز مضر نیست، افزود: این میوه حاوی مواد مغذی مهم مانند ویتامین B ۶، پتاسیم و منیزیم است که بدن به آن نیاز دارد و این مواد لازم با خوردن موز همراه با سایر موارد مانند آجیل و ماست برای بدن مفید است.
برچسب ها: معده خالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها