به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۲۸۱۰۸۴

مالیات بر ارزش افرزوده طلا حذف شد؟

مالیات بر ارزش افرزوده طلا حذف شد؟
گروه اقتصادی:بیش از یک سال است که لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا تصویب شده است و قرار بود این مصوبه در سال ۹۹ اجرا شود اما حالا دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تهران از مسکوت ماندن مصوبه مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر می‌دهد. سال ۹۸ قرار بود طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود اما با وجود مصوبه قانونی برای این مسالع همچنان مالیات بر ارزش افزوده طلا دریافت می‌شود.این موضوعی است که دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به آن اشاره کرده و به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما چند ایراد بر این طرح گرفته شد و قرار بود نواقص آن برطرف و طرح جدید مصوب شود.

نادر بذرافشان ادامه داد: این طرح با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی از سال ۹۸ تاکنون مسکوت مانده است.فعالان بازار طلا می‌گویند مالیات بر ارزش افزوده طلا هزینه سنگینی به قیمت نهایی مصنوعات و زیورآلات طلا تحمیل می‌کند و همین موضوع انگیزه خرید طلای دست دوم را تقویت کرده و سازندگان زیورآلات طلا را با مشکل مواجه کرده است.
 
بذرافشان در این زمینه می‌گوید: با افزایش هزینه‌های تولید مصنوعات طلا کمتر شده است. بنابراین در این شرایط اجرت طلا کاهش پیدا نمی‌کند.ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم در همین مورد گفته بود:« ۷۵ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان طلا وارداتی است و انتظار بر این بود که با حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا  اجرت ساخت ارزان‌تر شود اما با توجه به اجرا نشدن این مصوبه و اینکه هزینه ساخت طلا بالاست نمی‌توان انتظار کاهش اجرت طلا را داشت.»
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها